نماینده بوشهر: وضعیت شیوع کرونا در استان نگران کننده است
نماینده بوشهر: وضعیت شیوع کرونا در استان نگران کننده است

ندای استان:نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: شمار مبتلایان و بستری‌های ناشی از کرونا وضعیت این استان را بسیار نگران کننده کرده است.

به گزارش ندای استان، روابط عمومی دفتر نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه به نقل از عبدالکریم جمیری اعلام کرد: در این شرایط حاد و بحرانی ضمن ضرورت بسیج همه امکانات درمانی؛ مسئولان استانی و ملی نیز باید با جدیت بیشتری به کمک مردم بشتابند و نگذارند مردم بیش از این آسیب ببینند.

وی با تقدیر از تلاش مدافعان سلامت اضافه کرد: پیشگیری و درمان، ۲ مساله اساسی در زمینه مبارزه با کرونا است و در صورت سهل انگاری در هر حوزه حجم آسیب‌ها به شدت بالا می‌رود.

جمیری نظارت نکردن دقیق بر تعطیلی‌ها، مراعات نکردن پروتکل‌های بهداشتی و انجام سفرهای غیرضروری را از عوامل گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور عنوان کرد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان بوشهر با وجود همه داشته‌های خود در کشور اما جزو آخرین استان‌هایی است که کمترین برخورداری را در حوزه درمان دارد.

جمیری اولویت نخست خود را پی‌گیری برای توسعه و بهبود امکانات درمانی در استان عنوان کرد و گفت: برای تکمیل بیمارستان شهدای هسته ای جلسه‌های متعددی برگزار و با همکاری دستگاه‌های اجرایی بخشی از این بیمارستان افتتاح و امروز با تجهیزات مناسب به کمک بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر آمده است.

وی افزود: همچنین با پی‌گیری‌های انجام شده بیمارستان‌های پایگاه‌های هوایی و دریایی ارتش و بیمارستان سلمان فارسی تامین اجتماعی نیز برای خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا پای کار آمدند.

جمیری اظهار کرد: ما تجربه موفق کنترل بیماری کووید در اثر تعطیلی برخی کسب و کارها را داریم، در همین ارتباط با توجه به شرایط بحرانی ناشی از شیوع این ویروس تعطیلی موقت برخی کسب و کارها و اداره‌ها ضروری است.

جمیری گفت: با وجود پی‌گیری‌های انجام شده از سوی مسئولان و مدیران استانی و ملی درخصوص احقاق حقوق کسبه و بازاریان آسیب دیده بر اثر کرونا اما با وجود وعده‌های داده شده حمایت قوی برای همراهی با آنان انجام نشد.