در فصل جدید ورود بازیکن و مربی خارجی بلامانع است
در فصل جدید ورود بازیکن و مربی خارجی بلامانع است

ندای استان:رئیس فدراسیون فوتبال گفت: فیفا هفته آینده محل بازی‌های تیم ملی را مشخص خواهد کرد.

به گزارش ندای استان،شهاب الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال در ابتدا، اظهار کرد: احتمالا هفته آینده به طور قطعی محل اولین بازی تیم ملی توسط فیفا مشخص خواهد شد و فدراسیون فوتبال نگاه مثبتی دارد که در کشورمان بازی‌ها را برگزار کنیم. در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، تدارکات لازم را نیز پیش بینی کرده ایم.

فدراسیون فوتبال مشتاق به همکاری با کریم باقری است

او در خصوص قرارداد کریم باقری با تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: ظرف یکی ۲ روز آینده با کریم باقری در خصوص ادامه همکاری با تیم ملی جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد و فدراسیون فوتبال مشتاق است تا باقری در کنار تیم ملی باشد و به دلیل حساسیت بازی‌های مقدماتی جام جهانی علاقمند هستیم او به طور دائمی در تیم ملی حضور داشته باشد. باقری از نظر اخلاقی، مدیریتی و فنی به تیم ملی کمک زیادی کرده است. وحید هاشمیان نیز همچنان به عنوان کمک مربی در تیم ملی به فعالیت خواهد پرداخت و ظرف چند روز آینده نیز یک مربی بدنساز و آنالیزور را نیز به کادرفنی تیم ملی اضافه خواهیم کرد. تلاش می‌کنیم یک مربی خوب و در حد استاندارد‌های فدراسیون فوتبال را به تیم ملی اضافه کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: برنامه ریزی‌ اردوی آماده سازی تیم ملی در حال انجام است و از سوم شهریور ماه اردو با حضور بازیکنان داخلی شروع خواهد شد و در ادامه نیز بازیکنان لژیونر به اردو ملحق می‌شوند. همچنین به دلیل فشردگی برنامه بازی‌های تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی امکان برگزاری بازی تدارکاتی سخت است، اما اگر دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال درخواست بازی تدارکاتی داشته باشد، فدراسیون فوتبال این آمادگی را دارد که یک بازی خوب را برای تیم ملی تدارک ببیند.

یک پروژه ده ساله را برای تیم ملی فوتبال امید در نظر گرفته ایم

عزیزی خادم در خصوص انتخاب مهدی مهدوی کیا به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال امید اشاره کرد: از نظر فدراسیون فوتبال مهدی مهدوی کیا سرمربی تیم ملی فوتبال امید است و کامرانی فر سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال به صورت مداوم با ایشان در ارتباط است و مهدوی کیا نیز در حال نوشتن برنامه‌های خود برای تیم ملی امید است. فدراسیون فوتبال برای تیم ملی امید یک پروژه ده ساله تعریف کرده است و می‌خواهیم از ظرفیت وحید هاشمیان، مهدی مهدوی کیا و میرشاد ماجدی برای انجام این پروژه استفاده کنیم. مهدوی کیا زمانی که به تهران بیاید با او به عنوان سرمربی تیم ملی امید قرارداد امضا خواهیم کرد و به نظرم او یکی از سرمایه‌های فوتبال کشورمان محسوب می‌شود.

او افزود: برای اولین بار، فدراسیون فوتبال با کمیته ملی المپیک در خصوص برنامه‌های تیم ملی امید یک تفاهنامه‌ امضا کرد، چرا که این کمیته نیز برای تدارک و برنامه‌های تیم امید سهمی دارد، اما وظیفه برنامه ریزی را فدراسیون فوتبال برعهده خواهد داشت و امیدوارم تابوی ۴۰ ساله نرفتن تیم امید به المپیک شکسته شود و بتوانیم برای جام‌های جهانی‌ ۲۰۲۶ و ۲۰۳۰ یک پشتوانه قوی فوتبالی داشته باشیم.

فصل آینده لیگ برتر فوتبال بین روزهای هفتم تا دهم مهرماه آغاز خواهد شد

رئیس فدراسیون فوتبال درباره برگزاری مسابقات فصل آینده لیگ برتر گفت: از همه مدیران عامل، مربیان، بازیکنان و مسئولان سازمان لیگ برای برگزاری لیگ برتر که به دلیل برگزاری بازی‌های تیم ملی نیز مقداری طولانی شد، تشکر می‌کنم و احتمالا در دهه اول مهرماه بین روز‌های هفتم تا دهم مهرماه مسابقات لیگ برتر شروع خواهد شد و سرمربی تیم ملی فوتبال نیز ظرف چند روز آینده با مسئولان سازمان لیگ برای برگزاری برنامه هایش جلسه‌ای را برگزار خواهد کرد، چرا که این فصل به جام جهانی منتهی می‌شود و بازی‌های لیگ به صورت فشرده برگزار خواهند شد.

ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی در فصل آینده لیگ برتر لغو می‌شود

او درباره لغو قانون ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی در لیگ برتر اظهار کرد: در جلسه‌ای که با هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار کردیم، مصوب شد این قانون لغو شود، البته استاندارد‌هایی تعیین کردیم که بازیکن و مربی بی کیفیت نمی‌تواند در تیم‌های ایرانی جذب شود، همچنین معین کردیم هر تیمی که می‌خواهد مربی و بازیکن خارجی جذب کند باید در صندوقی که ما در سازمان لیگ درست کرده ایم، گارانتی بدهد که اگر نتوانست حقوق این افراد را پرداخت کند، سازمان لیگ از این طریق مطالبات این افراد را پرداخت کند تا از تشکیل شدن پرونده‌های حقوقی در محاکم بین المللی جلوگیری کنیم.

او بیان کرد: فدراسیون فوتبال همچنین  از چرخش مربیان در تیم‌های فوتبال نیز جلوگیری خواهد کرد و این اتفاقات شایسته فوتبال حرفه‌ای نیست و مطمئنا این جابه جایی‌ها برای این این دسته از مربیان تبدیل به رویا خواهد شد.