بوشهری‌ها در ۲ روز نخست طرح تابستانه، یک میلیارد ریال کتاب خریدند
بوشهری‌ها در ۲ روز نخست طرح تابستانه، یک میلیارد ریال کتاب خریدند

ندای استان:معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر گفت: مردم استان در ۲ روز نخست طرح تابستانه، هزار و ۴۰۰ جلد کتاب به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال خریدند.

به گزارش ندای استان،آنیتا مظفری معاون مطبوعاتی و فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در گفت‌و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: طرح تابستانه ۱۴۰۰ همزمان با دیگر نقاط کشور از ۹ مرداد در این استان آغاز شده است و تا ۱۵ مرداد ادامه دارد.

او با اشاره به مشارکت ۱۲ کتابفروشی استان بوشهر در این طرح، افزود: این طرح شامل خرید اینترنتی هم می‌شود و هر فرد با ارائه کد ملی می‌تواند با ۲۰ درصد تخفیف تا سقف ۳۰۰ هزار تومان کتاب بخرد.

معاون مطبوعاتی و فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: پارسال سقف مجاز خرید برای هر خریدار، ۲۰۰ هزار تومان بود که امسال این میزان ۵۰ درصد افزایش یافته است.

مظفری با اشاره به استقبال خوب بوشهری‌ها از طرح تابستانه کتاب، عنوان کرد: در دو روز نخست این طرح، حدود هزار و ۴۰۰ جلد کتاب به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال فروش رفته است و با توجه به این نکته که به طور معمول مخاطبین خرید را به روز‌های پایانی طرح موکول می‌کنند، استقبال خوبی صورت گرفته است.

معاون مطبوعاتی و فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: زمستان پارسال، در طرح زمستانه کتاب، ۱۳ کتابفروشی در استان مشارکت داشتند و ۳ هزار و ۷۵۷ جلد کتاب به ارزش ۲ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال به فروش رفت.

کتابفروشی‌های پاپیروس، کتاب شهر، خانه کتاب، کافه کتاب (پاتیزه) و کتابسرای افشین در بندر بوشهر، خانه کتاب و شهر کتاب باقرپور در برازجان، دانشجو در جم، هرمس و مرکزی در گناوه، کتاب‌سرای نیک در کنگان و کتابفروشی سیتک در عسلویه، در طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ استان بوشهر مشارکت دارند.