خیمه‌ عزای امام حسین(ع) در بوشهر برپا شود
خیمه‌ عزای امام حسین(ع) در بوشهر برپا شود

ندای استان:سرپرست معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: خیمه‌های عزای امام حسین(ع) با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برپا، و برای سیاه‌پوشی محله‌ها و برپایی موکب‌ها اقدام شود.

به گزارش ندای استان،همایش مجازی ۱۰ هزار هیات مذهبی شاخص کشور با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و حاج منصور ارضی مداح، در بستر فضای مجازی برگزار شد.

مسئولان ۱۱۶ هیات مذهبی از استان بوشهر در مرکز ۱۰ شهرستان استان در این همایش شرکت کردند.

سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در بخشی از این همایش در سخنانی به شعار محوری وبرگزاری مراسم‌ عزاداری محرم امسال اشاره کرد و افزود: کاری که ما امسال می‌خواهیم انجام بدهیم کار دقیقی است، سخنرانان و مداحان باید مخاطبین خود را در جریان فرهنگ‌سازی به موضوع فرزندخواهی برسانند.

حجت‌الاسلام محمد قادری افزود: جمعیت هم یک مساله راهبردیِ ملی است و هم قوام، آرامش، تعالی معنوی و روحی خانواده را در پی خواهد داشت، اما باید توجه داشت پرداختن به این مساله ظرافت‌های خاص خود را دارد.

او ادامه داد: مراسم‌ عزاداری محرم و صفر شیوه اتصال به اباعبدالله(ع) بود و خیلی از قلب‌ها به این وسیله به آن حضرت متصل می‌شدند، بنابراین باید با برنامه‌ریزی دقیق برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به منظور حفظ سلامت عزاداران، موکب‌ها، روضه‌های خانگی و سایر شیوه‌های عزاداری را از مردم نگیریم، و در جا‌هایی که گمان می‌رود حضور جمعیت باعث افزایش شیوع کرونا می‌شود، با استفاده از بستر فضای مجازی به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که مومنین در خانه‌های خود بتوانند از فیض این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به فراگیر شدن موج اخیر کرونا و مخاطره‌آمیز بودن آن، بیان کرد: توصیه ما این است که خیمه‌های عزای اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برپا شود و برای سیاه‌پوشی محله‌ها و برپایی موکب‌ها اقدام شایسته‌ای از طرف هیات‌های مذهبی انجام گیرد.

قادری عنوان کرد: تعطیلی عزاداری نشانه بی توجهی کارگزاران به جنبه‌های روانشناختی جامعه است. فعالیت تشکل‌های فرهنگی- تبلیغی تعطیل نمی‌شود، بلکه با شرایط روز که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بحث سلامت جامعه است، به صورت پویا تغییر می‌کند.

«نسل به نسل در پناه حسینیم» شعار محوری فعالیت تشکل‌های فرهنگی- تبلیغی در عزاداری‌های ماه محرم و صفر امسال تعیین شده است.