«بابک زنجانی» در صورت پرداخت وجوه، مشمول عفو می‌شود
«بابک زنجانی» در صورت پرداخت وجوه، مشمول عفو می‌شود

ندای استان:وکیل بابک زنجانی در واکنش به اظهارات دیروز رئیس دیوان عالی کشور گفت: قطعا موکلم در صورت پرداخت وجوه مشمول عفو و بخشودگی خواهد شد.

به گزارش ندای استان،آقای رسول کوهپایه زاده در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره اظهارات روز گذشته رئیس دیوان عالی کشور در برنامه دستخط رسانه ملی که به قطعیت حکم اعدام آقای بابک زنجانی اشاره کرده بود، افزود: براساس دادنامه قطعی صادره از دیوان عالی کشور چنانچه موکل، وجوه مربوطه را مسترد و مطالبات شرکت نفت را پرداخت کند از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی که به عفو و بخشودگی اشعار دارد، بهره‌مند خواهد شد.
وی گفت: همان رای قطعی و مرجعی که مجازات اعدام را برای موکل تعیین کرده است، بلافاصله پس از این تعیین مجازات، به صراحت در رای خودش به عفو و بخشودگی که از تاسیسات مهم قانون مجازات اسلامی مصرح در ماده ۱۱۴ قانون مجازات است، اشاره می‌کند.

وکیل بابک زنجانی افزود: موکلم اقدامات قابل توجهی انجام داده و طی وکالت رسمی بلاعزل و تفویضی، کلیه اموال و دارایی‌های خود را در ایران به شرکت ملی نفت ایران منتقل کرده است و همچنین اقدامات مناسب و همکاری موثر و قابل توجهی در جهت انتقال اموال و وجوه خارج از کشور خود انجام داده است که مسئولان ذی ربط از کم و کیف آن مطلع هستند.
آقای کوهپایه زاده گفت: لذا از آنجا که دادنامه صادره بر این موضوع صراحت دارد و خالی از هرگونه شک و شبهه است، باتوجه به اقدامات انجام گرفته چنانچه وجوه مربوطه مسترد شود؛ قطعا موکل، مشمول عفو و بخشودگی خواهد شد و در واقع همه باید در برابر قانون و آرای قطعی مراجع ذی صلاح قضایی تمکین کنیم.