تزریق واکسن به افراد بالای ۱۸ سال در جزایر بوشهر
تزریق واکسن به افراد بالای ۱۸ سال در جزایر بوشهر

ندای استان:دبیر ستاد مقابله با کرونا در بوشهر گفت: واکسیناسیون در کاهش مرگ‌ومیر کرونا تاثیرگذار بوده است و تأثیر آن را در کاهش مرگ‌ومیر افراد بالای ۷۰ سال دیده‌ایم.

به گزارش ندای استان،سعید کشمیری دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: از اسفند ۱۳۹۹ که واکسیناسیون کادر درمان را شروع کردیم، تاکنون هیچ فوتی در بین این افراد نداشته‌ایم که نشان از تاثیر واکسیناسیون بر کاهش مرگ‌ومیر‌ها دارد.

او افزود: پس‌از آن، واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال و بالای ۷۰ سال را انجام دادیم و هم‌اکنون واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در حال انجام است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر عنوان کرد: علت اینکه همچنان شاهد جان باختن هم استانی‌ها بر اثر کرونا هستیم این است که واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال تازه شروع‌شده و مدت زیادی از آن نگذشته است که تاثیرگذاری آن مشهود باشد، اما تاثیر آن را در کاهش مرگ‌ومیر سالمندان بالای ۷۰ سال دیده‌ایم.

کشمیری ادامه داد: به‌عنوان‌مثال در شهرستان دشتستان ۸۴ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال واکسینه شده‌اند و میزان مرگ‌ومیر در این رده سنی که پارسال یک همه‌گیری بزرگ در این شهرستان داشتیم کاهش چشمگیری داشته است، اما اکنون شماری از مرگ‌ومیر‌ها در رده سنی کمتر از ۵۰ سال است، که هنوز واکسن نزده‌اند.

واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال هفته آینده آغاز می‌شود

او گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته هفته آینده در استان‌های جنوبی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان و بوشهر واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال با ورود محموله جدید واکسن شروع خواهد شد. البته فراخوان از طریق پیامک صورت می‌گیرد و بدون دریافت پیامک برای فرد مراجعه کننده واکسن تزریق نمی‌شود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر افزود: از هفته آینده ثبت‌نام افراد زیر ۵۰ سال را برای تزریق واکسن شروع می‌کنیم، سرعت واکسیناسیون را هم افزایش‌خواهیم داد به‌گونه‌ای که هم‌اکنون ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در روز واکسینه می‌شوند که این رقم را به ۶ هزار نفر در روز افزایش می‌دهیم.

کشمیری بیان کرد: بر اساس ابلاغ وزیر بهداشت واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در جزیره خارگ، شیف و جزیره‌های شمالی و جنوبی در شهرستان گناوه نیز از اهداف دیگر است که شروع خواهد شد.

سه هفته پیش با ابتلای انفجاری کرونا مواجه شدیم

او ادامه داد: پس از واکسیناسیون ۵۰ ساله‌ها، بیماران دیابتی که کمتر از ۵۰ سال دارند واکسینه می‌شوند و به‌این‌ترتیب واکسیناسیون بیماران خاص تکمیل‌ می‌شود، سپس واکسیناسیون معلمان، رانندگان، کارکنان بانک‌ها، مدرسان دانشگاه و دانشجویان انجام می‌گیرد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: سه هفته پیش با ابتلای انفجاری کرونا مواجه شدیم که در ۱۵ ماه گذشته بی‌سابقه بود. پس از سه هفته تعدادی از مراجعه‌کنندگان با درگیری ریه بستری شدند و هم‌اکنون نزدیک ۵۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

کشمیری گفت: اکنون روند پذیرش و درمان بیماران کرونایی، روان است و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا دارو، اکسیژن و خدمات درمانی برای همه فراهم باشد.