کارگران عسلویه پس از ۱۸ سال تشکل‌دار می‌شوند
کارگران عسلویه پس از ۱۸ سال تشکل‌دار می‌شوند

ندای استان:سرپرست اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: تشکیل تشکلات کارگری منطقه ویژه از روز شنبه کلید خواهد خورد و کارگران نیز از این تاریخ به بعد انجمن صنفی و شورای اسلامی کار خواهند داشت.

به گزارش ندای استان،مصدق کشاورزی با اشاره به مسئولیت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و به تبع آن اداره کل استان بوشهر برای صیانت از حقوق کارگران، عنوان کرد: با منطقه ویژه انرژی- اقتصادی پارس جنوبی یک سری اختلاف نظرهایی در خصوص ورود اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر به حوزه این مناطق در سال‌های قبل داشتیم که در ۱۸ سال اخیر این اداره کل نتوانست آن مناطق را مورد بازرسی قرار دهد.

وی افزود: در پنج ماه قبل یک روند بسیار طولانی انجام شد و با هماهنگی و استقبال خوبی که میان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر و منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس جنوبی صورت پذیرفت به زودی قانون کار به طور دقیق در این مناطق اجرا خواهد شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر خاطرنشان کرد: طبق قانون کار بازرس کار که حکم خود را از وزیر دریافت می کند می تواند در هر ساعت از شبانه روز بدون هماهنگی قبلی به واحدهای کارگری مراجعه کرده و قراردادهای کارگری، حفاظت، ایمنی، بهداشت کار، ایاب و ذهاب، کمپ کارگری و تشکلات کارگری را مورد رصد قرار دهد.

کشاورزی ضمن اعلام حضور  ۲۵ گروه بازرسی در این مناطق و بازرسی واحدهای پیمانکاری و پروژه ها، اضافه کرد: نتایج این اقدامات ملموس خواهد بود و گزارش اقدامات به اطلاع مردم استان خواهد رسید، قانون کار قانون بالادستی و همیشه زیر مجموعه موظف هستند از قوانین بالادستی تبعیت کنند.

وی بیان کرد: بازرسی‌های ما بدین معناست که دیگر کارگران دغدغه قرارداد سفید امضا و تبعیض پرداختی را نخواهند داشت و ورود ما باعث برخورد با چنین اتفاقاتی است، در واقع بازرسی هایمان کامل و جامع خواهد بود.

این مقام مسئول اظهار کرد: در ۱۸ سال اخیر کارگران منطقه ویژه بدون تشکل قانونی بوده‌اند، تشکیل تشکلات کارگری از روز شنبه کلید خواهد خورد و کارگران نیز از این تاریخ به بعد انجمن صنفی و شورای اسلامی کار خواهند داشت و همه مطالباتشان را از راه قانونی دنبال خواهند کرد. همچنین ما هم این آمادگی را خواهیم داشت تا این افراد را به کمیته های خود دعوت کنیم.