گسترش خط تولید تلویزیون در بوشهر
گسترش خط تولید تلویزیون در بوشهر

ندای استان:یک شرکت تولید تلویزیون‌های صفحه‌تخت در بوشهر پس از چند سال فعالیت، فضای کار خود را در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گسترش داد تا بتواند تولید بیشتری داشته باشد.

به گزارش ندای استان،مدیرعامل این شرکت خصوصی گفت: میزان تولید این کارخانه سالانه ۴۲ هزار تلویزیون و ۱۸ هزار OLED است و محصولات دیگری هم مانند ۱۰ تا ۱۵ هزار سینمای خانگی با توجه به نیاز و درخواست بازار تولید می‌کند.
آقای حیدری افزود: برای راه‌اندازی این کارخانه ۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی و ۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی شده که همگی آورده شریکان است و از تسهیلات بانکی استفاده‌ای نشده است.
او گفت که راه‌اندازی این خط تولید اشتغال‌زایی ۳۵ تن مستقیم و ۱۵۰ تن غیرمستقیم را در پی داشته است.
مدیرعامل این کارخانه تولید تلویزیون اضافه کرد: هرچندکه بخشی از قطعات کار ما وارداتی است، اما طراحی و اجرای نرم‌افزار آن‌ها به‌طور کامل در داخل کشور انجام می‌شود؛ ۸۰ درصد صفحه‌ها نیز در ایران تولید و سرهم‌بندی می‌شود.
حیدری ادامه داد که در ساخت این تلویزیون‌ها ۳۰ درصد قطعات خارجی و ۷۰ درصد قطعات داخلی است که سهم ما ۴۵ درصد از آن است و بقیه با همکاری شرکت‌های داخلی برون‌سپاری می‌شود.
او گفت: بازار مصرف ما تا پیش از تحریم‌ها کشور‌های خلیج فارس و کشور یونان بود، اما هم‌اکنون محصولات‌مان تنها در داخل کشور به‌فروش می‌رسند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر هم در آیین گسترش خط تولید این کارخانه تلویزیون در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به خبرنگار ما گفت: خوشحالیم کحه در شرایط جنگ نابرابر اقتصادی و تحریم‌ها این واحد گسترش پیدا کرده و راه‌اندازی چنین مجموعه‌هایی نشان‌دهنده شرایط نسبی خوبی است که فراهم شده است.
سعید زرین‌فر افزود: در این مناطق مشوق‌های خوبی مانند ورود ماشین‌ها و شرایط مالیاتی برای سرمایه‌گذاران فراهم است.
او با بیان این‌که منطقه ویژه بوشهر به منطقه آزاد تبدیل خواهد شد، گفت: چنین مناطقی با شرایطی که دارند خود یک گونه مانع‌زدایی است و تا سرمایه‌گذار‌ها بتوانند در کوتاه‌ترین زمان مجوز بگیرند، واحد خود را راه‌اندازی و تولید خود را صادر کنند. دولت نیز در بخش مدیریتی ورود و کمک خواهد کرد.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما