پروژه‌‌های فرهنگی استان بوشهر نیمه تمام یا متوقف است
پروژه‌‌های فرهنگی استان بوشهر نیمه تمام یا متوقف است

ندای استان:رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: به سبب عدم تخصیص بودجه مناسب تعدادی از پروژه‌های فرهنگی در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر نیمه تمام یا متوقف است که نیاز به توجه ویژه از سوی وزارت ارشاد دارد.

به گزارش ندای استان،عبدالکریم جمیری ظهر امروز در نشست بررسی روند طرح‌های فرهنگی اجتماعی با بیان اینکه مساجد در طول تاریخ انقلاب اسلامی یکی از پایگاه‌های مهم در نشر فرهنگ دینی و مبارزه با انواع تهاجم فرهنگی دشمنان نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند اظهار داشت: با توجه به نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در جذب جوانان و نوجوانان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید توجه جدی به تقویت زیرساخت‌ها و تأمین تجهیزات لازم مورد نیاز این کانون‌ها داشته باشد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در این نشست برای تخصیص اعتبار به طرح‌های نیمه تمام تقویت فضاهای مجازی، کانون‌های مساجد و اعطای کمک هزینه و تسهیلات به هنرمندان استان مذاکره شد.

وی مشکلات هنرمندان در شرایط کرونایی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی موجود و مشکلاتی که برای هنرمندان در عرصه‌های مختلف هنری ایجاد شده در نشست با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پرداخت تسهیلات و کمک‌های مادی و حمایت‌های معنوی به هنرمندان استان راهکارهای مختلف مورد توجه قرار گرفت.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با بیان اینکه برای کمک به کانون‌های مساجد استان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رایزنی شد افزود: وی در خصوص استفاده از اعتبارات این وزارتخانه و کانون مساجد کشور برای مساعدت مالی و تأمین تجهیزات کانون‌های مساجد شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم دستور مساعدت و پیگیری داد.

جمیری با اشاره به نیمه تمام ماندن تعدادی از پروژه‌های عمرانی فرهنگی در سطح استان اظهار داشت: استان بوشهر با وجود دارا بودن پیشینه قوی فرهنگی و تاریخی، از زیرساخت‌های مناسبی در این خصوص برخوردار نیست و به سبب عدم تخصیص بودجه مناسب تعدادی از پروژه‌های فرهنگی در شهرستان‌های مختلف نیمه تمام یا متوقف است.

وی با بیان اینکه در نشست با وزیر ارشاد گزارشی از وضعیت پروژه‌های نیمه تمام ارائه شد خاطر نشان کرد: در این راستا مقرر شد با اختصاص بودجه مناسب در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام تسریع شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین در این نشست برای تخصیص اعتبار به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تقویت فضاهای مجازی استان بوشهر راهکارهای لازم مورد توجه قرار گرفت.