کشف ۲۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر کنگان
کشف ۲۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر کنگان

ندای استان:ئیس پلیس شهرستان کنگان از کشف ۲۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق از یک کامیون حمل گاز مایع در بندر کنگان خبر داد و گفت: ارزش این محموله سوخت قاچاق ۲.۷ میلیارد ریال است.

به گزارش ندای استان،سرهنگ رهام رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در کنگان با بیان اینکه این شهرستان از امنیت بالایی برخوردار است اظهار داشت: بندر کنگان در همجواری با خلیج‌فارس و صنایع عظیم پارس جنوبی از امنیت پایدار برخوردار است که مشارکت مردم در این عرصه ستودنی است.

فرمانده نیروی انتظامی کنگان از فعال بودن بنادر و اسکله‌های این شهرستان ساحلی خبر داد و بیان کرد: در راستای حفظ حقوق ساحل‌نشینان بندر کنگان، تعامل مطلوب و قابل توجهی با مرزنشینان برقرار است .

وی برخورد با قاچاق کالا را در اولویت برنامه‌ها دانست و تأکید کرد: قاچاق کالا به  زیرساخت‌های اقتصادی، اشتغال، سرمایه‌گذاری و معیشت مردم صدمه وارد می‌کند که در این راستا فعالیت شبانه‌روزی نیروی انتظامی و رصد محورهای مواصلاتی و سواحل مورد توجه قرار دارد.

رضایی از کشف سوخت قاچاق از کامیون تانکر حمل گاز مایع در بندر کنگان خبر داد و تصریح کرد: مأموران کلانتری ۱۳ شهرستان کنگان در اجرا طرح سراسری مبارزه با سوخت قاچاق و حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودرو تانکر ویژه حمل گاز مایع مشکوک و آن را متوقف کردند.

رئیس پلیس کنگان افزود: مأموران انتظامی در بازرسی از این کامیون ۲۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع به‌صورت جاسازی در تانکر ویژه حمل گاز مایع کشف و ضبط کردند .

فرمانده انتظامی کنگان ارزش این محموله سوخت قاچاق را بنا به نظر کارشناسان ۲٫۷ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه راننده خودرو پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

وی باتأکید بر برخورد قاطع نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی خاطر نشان کرد: رصد و پایش تمام مناطق و محورها به‌صورت شبانه‌روزی مورد توجه نیروی انتظامی است و شهرستان کنگان برای قاچاقچیان ناامن است و در این راستا شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ اطلاع دهند.