وصول مطالبات معوقه یک بانک در بوشهر به مبلغ ۵۱ میلیارد تومان/شناسایی ۱۸ میلیارد تومان فرار مالیاتی
وصول مطالبات معوقه یک بانک در بوشهر به مبلغ ۵۱ میلیارد تومان/شناسایی ۱۸ میلیارد تومان فرار مالیاتی

ندای استان:اسحاق شهبازی گفت:فساد سازمان یافته در دستگاه‌های اجرایی و اداری تاکنون مشاهده نشده است.

به گزارش ندای استان،اسحاق شهبازی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و شهدای ۷ تیر نظارت و بازرسی را یکی از رسالت‌های سازمان بازرسی دانست و اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم و نظارت بر اجرا قانون و حسن اجرا امور در دستگاه‌های مختلف از مأموریت‌های این سازمان است.

وی یکی از تخلفات در سیستم اداری را فساد و جعل به قانون دانست و بیان کرد: فساد سازمان یافته در دستگاه‌های اجرایی و اداری تاکنون مشاهده نشده است.

بازرس کل استان بوشهر با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های امسال حمایت از تولید ملی و سرمایه‌گذاری است گفت: این مهم در سند تحول قوه قضاییه مورد توجه قرار گرفته و در این راستا در سال گذشته از ۶۰ واحد تولید بازدید میدانی شده است.

شهبازی وصول مطالبات معوقه بانک‌ها را یکی از دیگر از برنامه‌های سازمان بازرسی دانست و تصریح کرد: در سه نخست امسال مطالبات معوقه یکی از بانک‌ها به میزان ۵۱ میلیارد تومان با تلاش بازرسی استان بوشهر وصول شد و ۶۰ میلیارد تومان دیگر نیز در حال پیگیری برای وصول است.

وی با بیان اینکه برخورد با زمین‌خواران یکی از برنامه‌های سازمان بازرسی است خاطر نشان کرد: در این راستا ۱۵۶ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان رفع تصرف شد و به بیت‌المال بازگشت.

بازرس کل استان بوشهر از خلع ید ۹۵ میلیارد تومانی زمین‌خواران در استان خبر داد و بیان کرد: سال گذشته بیش از ۹۰ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۹۵ میلیارد ریال از تصرف متجاوزان خارج و خلع ید شده‌ است.

شهبازی باتأکید بر برخورد با تغییر کاربری زمین‌ها افزود: در این راستا در یکی از کانون‌های ساخت و ساز غیرمجاز ۴۱۶ پلاک به مساحت ۱۲۵ هکتار با قاطعیت دادستان بوشهر تخریب و از تغییر کاربری جلوگیری شد.

وی اجرا طرح کاداستر را طرح مهم در جلوگیری از زمین‌خواران و تغییر کاربری دانست و تصریح کرد: پیش بینی می‌شود طرح کاداستر تا پایان امسال در استان بوشهر تعیین تکلیف و اراضی سند دار شود.

بازرس کل استان بوشهر با اشاره به پیگیری رفع مشکلات تعهدات ارزی به سیستم بانکی افزود: برای افراد که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی دریافت کرده‌اند و به تعهدات خود عمل نکردند مورد شناسایی قرار گرفتند و ۷۴ میلیون دلار شناسایی و بخشی از این میزان تاکنون به بانک واریز شد.

شهبازی بازگشت ارز ناشی از صادرات به سامانه نیما را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: در این راستا برخی افراد حقیقی و حقوقى که ارز حاصل از صادرات در بازار آزاد فروخته بودند شناسایی و این افراد با تخلف ۳۸ میلیون یورو به مرجع قضایی استان بوشهر معرفی شدند.

وی آسیب‌شناسی، جلوگیری از فساد در ادارات و دستگاه‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: با توجه به آغاز دور جدید فعالیت شوراهای اسلامی با توجه به رسالت و وظایف اعضای این شورا در شهرها و روستاها آموزش‌های لازم برای تخصیص اعتبارات و هزینه آنها در دستور کار قرار دارد.

بازرس کل استان بوشهر با بیان اینکه گسترش دولت الکترونیک نقش مهمی در جلوگیری از مشکلات و تخلفات دارد گفت: در یکسال گذشته با بررسی مشکلات ۶۳ واحد صنعتی، مشکلات و موانع آنها رفع شده است.

شهبازی با بیان اینکه ساماندهی کالاها در انبارهای سازمان جمع‌آوری اموال تکمیلی از دیگر فعالیت‌ها است تصریح کرد: در این راستا در یکسال گذشته ۳۹ میلیارد تومان کالاها تعیین تکلیف شده و به‌فروش رسیده است.

وی اضافه کرد: در یکسال گذشته ۲۰ هزار تن برنج و ۲۹ هزار حلقه لاستیک تعیین تکلیف و از گمرکات استان بوشهر ترخیص شده است.

بازرس کل استان بوشهر شناسایی فرار مالیاتی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بازرسی کل استان با جدیت به این موضوع ورود پیدا کرد و سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی و به مراجع ذی‌صلاح معرفی شد.

شهبازی با اشاره به لغو یا تجدید مناقصه در دستگاه‌های اجرایی خاطر نشان کرد: با بررسی مناقصات در ادارات ۴۰۴ میلیارد تومان از قراردادها لغو و تجدید نظر شد که نقش مهمی در صرفه‌جویی برای دولت داشته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۸۷ نفر در رده‌های مختلف دستگاه‌ها به مراجع قضایی معرفی شدند گفت: سال قبل ۵۹ کیفر خواست صادر و ۱۷۶ نفر به سبب تخلفات اداری در دستگاه قضا محاکمه شدند.

  • منبع خبر : تسنیم