به غیر از مصرف بهینه راه دیگری برای بهره‎ مندی همیشگی از آب نداریم
به غیر از مصرف بهینه راه دیگری برای بهره‎ مندی همیشگی از آب نداریم

ندای استان:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با توجه به خشکسالی‌ها و از دست رفتن منابع آب زیرزمینی تنها راه برای استفاده همیشگی از آب، مصرف بهینه آن است.

به گزارش ندای استان،عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اینکه از اول تا هفتم تیر هفته صرفه جویی در مصرف آب است، بیان کرد: کشور ما در منطقه گرم وخشک قرار دارد و بارش‌های کشور ما یک سوم میانگین جهانی است. استان بوشهر نیز از لحاظ منابع آبی به مراتب شرایطی نامناسب‌تر از دیگر نقاط کشور دارد.

او افزود: منابع زیرزمینی در این استان به علت خشکسالی و برداشت بی رویه از دست رفته است و به جز منابع آب شور منابع آب دیگری نداریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد منابع آب این استان از خارج از استان تامین می‌شود و بخشی از آب مورد نیاز هم استانی‌ها نیز با هزینه‌ای گزاف از راه شیرین‌سازی آب دریا به دست می‌آید.

حمزه پور عنوان کرد: با شرایطی که کشور و استان بوشهر دارد چاره‌ای به جز مصرف درست آب نداریم، زیرا ساخته دست بشر نیست و جایگزینی ندارد.

او با اشاره به آموزه‌های دینی در زمینه استفاده بهینه از منابع خدادادی مانند آب، تاکید کرد: همه موظفیم که آب را صحیح مصرف کنیم تا همیشه بتوانیم از مایه حیات بهره‌مند شویم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از رسانه‌های استان به ویژه صداوسیما برای ترویج مصرف صحیح آب قدردانی کرد.