۲ سرمایه‌گذاری خارجی در بوشهر
۲ سرمایه‌گذاری خارجی در بوشهر

ندای استان:مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در قالب ایجاد ۲ واحد صنعتی در این شهرستان ایجاد و تثبیت ۱۴۶ اشتغال را به همراه دارد.

به گزارش ندای استان،رسول زارعی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اعلام کرد: با موافقت هیات صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری ۲ سرمایه‌گذار از کشور چین هشت میلیون و ۷۵۰ هزار یوهان در شهرک صنعتی شماره ۲ شهرستان بوشهر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی عنوان کرد: این سرمایه‌گذاری‌ها در واحدهای تولیدی بردهای الکترونیکی و تولید لامپ‌های ال ای دی صورت می‌گیرد و در مرحله نخست منجر به ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲۰ نفر و تثبیت اشتغال ۱۲۶ نفر می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر اظهار کرد: حمایت حداکثری از اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های انجام سرمایه‌گذاری خارجی مورد تاکید و هدف صریح قانون است و به همین سبب استاندار هر استان ریاست مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی در استان‌ها به عهده دارد.

زارعی گفت: میزان سرمایه‌گذاری مصوب خارجی در سال ۹۹ در استان بوشهر ۵۰ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو بود که در قالب ۲ طرح سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت صورت گرفته است.

وی یادآور شد: با وجود تحریم ها اما بدلیل اقدام‌های موفق دیپلماتیک دولت در سه سال اخیر افزون بر ۵۱۵ میلیون دلار نیز در این استان سرمایه‌گذاری خارجی شد که بیشترین میزان آن در تولید متانول شرکت پتروشیمی مرجان با سرمایه‌گذاری آلمانی‌ها انجام شده‌است.