افزایش ۲۰درصدی مصرف برق در استان
افزایش ۲۰درصدی مصرف برق در استان

ندای استان:مصرف برق در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافت و به ۱۷۰۰ مگاوات رسید که این میزان در اوج فصل تابستان به ۲۱۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد.

به گزارش ندای استان،یکی از کالاهای مهم و اساسی به ویژه در مناطق گرمسیر تأمین برق است که امسال با توجه به افزایش استفاده از ماینرهای غیرمجاز مصرف برق چند برابر افزایش داده است.

استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتالی، خشکسالی، شرایط کرونایی، افزایش دمای هوا از عوامل افزایش مصرف برق در استان‌ها شده است.

استان بوشهر که در منطقه جنوب غرب کشور قرار دارد از نقاط گرم است که فصل گرما در این استان از اواخر اردیبهشت ماه آغاز شد و هم اکنون در اوج گرما قرار داریم که استفاده از تجهیزات خنک کننده از جمله کولر گازی از ضروریات است.

بر اساس آمارهای موجود از ۵۰۰ هزار مشترک برق استان بوشهر ۷۰ درصد آن در بخش خانگی قرار دارد و بیشترین مصرف کننده برق در استان بوشهر در این بخش ارزیابی شده است.

برای جبران کمبود برق و جلوگیری از خاموشی در استان بوشهر کاهش ساعت کار ادارات، همکاری صاحبان صنایع و کشاورزان مورد توجه قرار گرفته که به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر اجرا این طرح‌ها سبب صرفه‌جویی ۸۵ مگاوات برق شده است.

غلامرضا حشمتی از افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در استان بوشهر در سه ماه نخست امسال خبر داد و اظهار داشت: مصرف برق استان بوشهر به  حدود ۱۷۰۰ مگاوات رسیده که پیش بینی می‌شود در اوج گرما در ماه‌های تیر و مرداد به ۲ هزار ۱۰۰ مگاوات برسد.

وی شناسایی و جمع‌آوری دستگاه‌های ماینر استخراج ارز دیجیتالی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۶۰۰ دستگاه غیرمجاز ماینر در استان بوشهر جمع‌آوری شده که یک‌هزار و ۳۳۰ دستگاه آن مربوط به سه ماه نخست امسال است.

  • منبع خبر : تسنیم