بهره‌برداری از فاز نخست مجتمع بندری نگین در نیمه اول امسال
بهره‌برداری از فاز نخست مجتمع بندری نگین در نیمه اول امسال

ندای استان:مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: تا پایان نیمه نخست امسال با پایان فاز اول مجتمع بندری نگین، این مجتمع آماده پذیرش سرمایه‌گذاری در حوزه جنرال کارگو، کانتینری و نفتی می‌شود.

به گزارش ندای استان،سیاوش ارجمندزاده بیان کرد: در ۲.۵ سال گذشته تاسیسات زیربنایی، جاده‌های دسترسی به پایانه‌ها، شبکه آبرسانی، برق، فاضلاب، اطفای حریق این مجتمع در دستور کار قرار گرفته و با جدیت در دست اجرا است.

وی افزود: مجتمع بندری نگین در حوزه کانتینری ۶۰۰ هزار تیو، نفتی۲ میلیون تن و در بخش جنرال کارگو یک میلیون تن ظرفیت دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: علاوه بر این، یک میلیون تن نیز برای صادرات اسکله نفتی لحاظ شده تا ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر بوشهر از هشت میلیون تن به ۱۶ میلیون تن ارتقا یابد.

وی تاکید کرد: در صورت سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی، امکان توسعه مجتمع بندری نگین در آینده باز هم وجود دارد.

ارجمندزاده عنوان کرد: با توجه به اینکه بندر بوشهر یکی از بنادر قدیمی کشور است، از نظر پشتوانه‌های اجتماعی و مردمی از شرایط مناسبی برخوردار و علاوه بر این دارای پسکرانه بندری است که بر ظرفیت‌های آن افزوده می‌شود.

وی گفت: پس از تکمیل فاز نخست مجتمع بندری نگین، امکان فعالیت‌های ارزش افزوده و لجستیکی فراهم می‌شود و با توجه به ترمینال‌های موجود امکان صادرات فراهم خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بیان کرد: شرایط برای صادرات با ایجاد مجتمع بندری نگین تسهیل می‌شود و فعالان اقتصادی می‌توانند به بهترین شکل ممکن در این زمینه اقدام کنند.