نامزدهای ریاست جمهوری مسئولان ستادهای تبلیغاتی خود را معرفی کنند
نامزدهای ریاست جمهوری مسئولان ستادهای تبلیغاتی خود را معرفی کنند

ندای استان:رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: مطابق قانون، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که به برپایی ستاد تبلیغاتی در این استان یا شهرستان‌های آن تمایل دارند، موظف هستند مسئول ستاد تبلیغاتی خود را به صورت کتبی به استانداری و فرمانداری همان شهرستان معرفی کنند.

به گزارش ندای استان، محمد تقی ایرانی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: ستادهایی که مسئولان آن به استانداری و فرمانداری‌ها معرفی نشوند؛ غیر قانونی هستند.

وی با اشاره به شروع تبلیغات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: تنها در صورتی که نامزدهای ریاست جمهوری مسئولان ستادهای انتخابات خود را در شهرستان به  فرمانداری معرفی کرده باشند می‌توانند در شعبه‌های رای گیری مطابق قانون نماینده داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: هر حکمی که از سوی ستاد مرکزی یا نامزد انتخابات ریاست جمهوری در این استان یا شهرستان صادر شود زمانی رسمیت و وجاهت قانونی دارد که به استانداری و یا فرمانداری مربوطه معرفی شده باشد.

ایرانی تاکید کرد: نامزدها قبل از افتتاح ستاد در هر شهرستان باید روسای آن را وفق قانون به فرمانداری‌ها معرفی و آدرس محل فعالیت خود را اعلام کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: براین اساس هر گونه اظهار نظر خلاف واقع رئیسان ستادهایی که مطابق قانون به استانداری یا فرمانداری ها معرفی نشده باشند؛ تخلف انتخاباتی است و گزارش آن برای رسیدگی به هیات نظارت و ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی قوه قضائیه ارسال می‌شود.

ایرانی با اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تبلیغاتی افزود: مطابق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا رعایت پروتکل‌های تبلیغاتی الزامی است و عدول از آنها تخلف انتخاباتی به شمار می‌رود و قابل پیگیری است.

وی افزود: مطابق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا در انتخابات ریاست جمهوری مسئولیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ستاد مرکزی؛ ستاد استانی و شخص نامزد است و به همین خاطر با هر گونه تخطی از پروتکل‌های بهداشتی به عنوان تخلف انتخاباتی برخورد می‌شود.

ایرانی یادآور شد: امید می‌رود با رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی شاهد انتخابات سالم؛ قانونمند و پرنشاط باشیم.

وی ادامه داد: از ستادها و هواداران نامزدهای ریاست جمهوری انتظار می‌رود با رعایت اخلاق اسلامی، پایبندی به قانون و دوری از تخریب و توهین فعالیت خود را سازماندهی کنند.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری  و میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان  ۲۸ خردادماه امسال برگزار می‌شود.