حریق در مجتمع سینا بوشهر /خسارت جدی به یکی از واحدها
حریق در مجتمع سینا بوشهر /خسارت جدی به یکی از واحدها

ندای استان:معاون عملیات آتش نشانی بوشهر از خسارت جدی به یک واحد و چندین قسمت از یک مجتمع مسکونی در حادثه شب گذشته بوشهر خبر داد.

به گزارش ندای استان،مهدی محمدی باغملایی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا درباره این حادثه اظهار کرد: ساعت ۲۱:۲۰ دقیقه شب گذشته با دریافت خبر آتش سوزی در مجتمع مسکونی سینا در شهر بوشهر یک تیم عملیاتی از ایستگاه نزدیک به محل حادثه اعزام گردید که پس از ورود و ارزیابی اولیه و رویت حجم بالا و همچنین گسترش حریق درخواست اعزام تیم های کمکی صورت گرفت.

نجات ساکنان واحدهای مجاور

وی با اشاره به محل وقوع و جمعیت حاضر در بلوک ساختمان دچار حریق شده گفت: طبق اعلام نیاز نیروی کمکی و فراخوان حضور نیروها، ۲۰ آتشنشان به همراه پنج خودرو عملیاتی به محل حادثه اعزام گردید و در بدو ورود نیروها با توجه به عدم اگاهی افراد نسبت به خروج اضطراری و ایمن اقدام به رهاسازی و نجات ساکنین واحدهای همجوار محل حادثه کردند.

عدم اطلاع به سامانه ۱۲۵ باعث تاخیر در روند امدادرسانی

معاون عملیات آتشنشانی شهر بوشهر علت مدت زمان زیاد و گسترش حجم حریق را عدم اطلاع رسانی به موقع به سامانه ۱۲۵ عنوان کرد.

محمدی باغملایی گفت: متاسفانه در حادثه شب گذشته نحوه اعلام به ایستگاه آتشنشانی به صورت حضوری صورت گرفته و هیچکس با مرکز سامانه ۱۲۵ قبل از مراجعین حضوری تماسی برقرار نکرده بود که این مهم منجر به گسترش وسعت و شدت حریق گردید.

تنگی نفس و درمان سرپایی دو آتشنشان

وی با اعلام این مورد که کلیه ساکنین بدون هیچگونه اسیبی به خارج از ساختمان هدایت و منطقه ایمن انتقال داده شدند گفت: با سرعت عمل بالا و دقت نیروهای اتشنشان همه اهالی این مجتمع مسکونی بدون اسیب از منازل و ساختمان به بیرون هدایت شدند اما به دلیل حرارت بالا و گسترش دود و آتش دو تن از همکاران فداکار این سازمان در جریان امداد رسانی دچار تنگی نفس و اسیب جزئی شدند که با همکاری نیروهای اورژانس مستقر در محل به صورت سرپایی درمان شدند و حال انان مساعد است.

معاون عملیات اتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوشهر ضمن پایان و اطفا کامل این حریق با تلاش نیروهای مستقر این سازمان گفت: همشهریان عزیز همواره باید در برخورد با اینچنین حوادث در اولین لحظات با سامانه ۱۲۵ تماس حاصل کنند.

به گزارش ایسنا، شب گذشته حوالی ساعت ۲۱:۲۰ دقیقه یکی از واحدهای مجتمع منازل مسکونی  سینا در شهر بوشهر دچار اتش سوزی شد که علت حادثه در دست بررسی است.