با تبدیل شدن منطقه آزاد بوشهر به پاساژ کالاهای دیگران مخالفم
با تبدیل شدن منطقه آزاد بوشهر به پاساژ کالاهای دیگران مخالفم

گراوند گفت:این مصوبه به‌زودی به دولت و سپس به منطقه ویژه کشور و استان بوشهر ابلاغ می‌شود که بر ظرفیت‌های این استان در عرصه فعالیت اقتصادی می‌افزاید.

به گزارش ندای استان،عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر امروز در حاشیه آغاز اجرای طرح تولید فروسیلیسیم در دشتی، استان بوشهر را استانی پرظرفیت در عرصه سرمایه‌گذاری دانست و با اشاره به تصویب منطقه آزاد بوشهر بیان کرد: این مصوبه به‌زودی به دولت و سپس به منطقه ویژه کشور و استان بوشهر ابلاغ می‌شود که بر ظرفیت‌های این استان در عرصه فعالیت اقتصادی می‌افزاید.

او، با بیان اینکه منطقه آزاد بوشهر فضای جدیدی برای اقتصاد استان ایجاد می‌کند، ادامه داد: بر خلاف همه نگاه‌ها و دیدگاه‌ها در خصوص مناطق آزاد که به‌حق است، نسل سوم و جدید کشور دیگر پذیرای روش‌های قدیم مناطق آزاد و بارانداز شدن کالای وارداتی دیگران نیست، منطقه آزاد بوشهر در عرصه تولیدات، فرآوری محصولات، صادرات، رونق صنعتی، اقتصادی و اشتغال‌زایی فعالیت خواهد کرد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: همه مسئولان پذیرفته‌اند که مناطق آزاد قبلی نتوانسته پاسخ مثبتی به سرمایه‌گذاران دهد.

گراوند با بیان اینکه برخی از دوستان نگران هستند که منطقه آزاد بوشهر تجارت ندارد، گفت: به‌شدت مخالف تجاری شدن منطقه آزاد بوشهر و تبدیل شدن آن به پاساژ و بارانداز کالا‌های دیگران هستم، بلکه باید منطقه آزاد بوشهر به هاب صادراتی تبدیل شود.

او با بیان اینکه تبدیل شدن مناطق آزاد به منطقه واردات و بارانداز هنر نیست، افزود: منطقه آزاد بوشهر ظرفیت قابل توجهی برای همه سرمایه‌گذاران علاقه‌مند در ایجاد صنایع پایین دستی به ویژه در حوزه نفت و گاز مهیا کرده است.

استاندار بوشهر، با اشاره به ایجاد جزیره نوآوری ایرانیان در منطقه آزاد بوشهر، ادامه داد: در این منطقه، موضوع فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان باید به‌صورت جدی پیگیری شود.

گراوند، تنها واردات مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها و واحد‌های صنعتی را از منطقه آزاد بوشهر امکان‌پذیر دانست و افزود: واردات کالا‌های مصرفی که در کشور تولید می‌شود از منطقه آزاد بوشهر ممنوع است و این منطقه بارانداز کالا‌های دیگر کشور‌ها نیست.

او، حمل و نقل آسان و صادرات محصولات مورد نیاز کشور‌های منطقه را از ظرفیت‌های استان بوشهر برشمرد و عنوان کرد: تولید فروسیلیسیم یکی از مواد مهم و تاثیرگذار در توسعه صنعت فولاد است که امروز ساخت این واحد صنعتی در استان بوشهر آغاز شد.

استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر در کنار خلیج‌فارس زمینه صادرات آسان مواد صنعتی و تولیدی به کشور‌های مختلف را دارد.