فاز نخست چهار آب‌شیرین کن نیمه اول سال در بوشهر راه‌اندازی می‌شود
فاز نخست چهار آب‌شیرین کن نیمه اول سال در بوشهر راه‌اندازی می‌شود

ندای استان:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر با اشاره به اجرای چهار طرح آب‌شیرین‌کن بزرگ در نقاط مختلف استان، گفت: فاز نخست این طرح‌ها نیمه نخست امسال وارد مدار تولید می‌شود.

به گزارش ندای استان،عبدالحمید حمزه‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: با کاهش باران تابستان سختی پیش روی استان قرار دارد، اما می‌توانیم تابستان را پشت سر بگذاریم به شرطی که مردم مدیریت مصرف آب را در دستور کار قرار دهند.

او با اشاره به اجرای طرح‌های آبرسانی در حوزه آب‌شیرین‌کن در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر ادامه داد: اکنون در شبانه روز بیش از ۳۵ هزار مترمکعب آب در آب‌شیرین‌کن‌ها در شهر‌های بوشهر، کنگان و لاور ساحلی دشتی تولید و وارد شبکه آبرسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه طرح‌های آب‌شیرین‌کن را بخش خصوصی اجرا می‌کند و آب تولیدی به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود، افزود: قیمت خرید تضمینی هر مترمکعب آب طرح‌های آب‌شیرین‌کن ۱۵ هزار تومان است که یک سی‌ام این قیمت از مردم گرفته می‌شود.

حمزه پور با اشاره به اجرای چهار طرح آب‌شیرین‌کن بزرگ در نقاط مختلف استان بوشهر، عنوان کرد: فاز نخست این طرح‌ها نیمه نخست امسال وارد مدار تولید می‌شود.

او، این طرح‌ها را آب‌شیرین‌کن ۲۸ هزار مترمکعبی سیراف – جم، ۳۵ هزار و ۱۷ هزار مترمکعبی بوشهر و ۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعبی وحدتیه خواند و بیان کرد: در روستا‌های استان بوشهر نیز طرح‌های آب‌شیرین‌کن در حال اجرا است که بخشی از آن‌ها امسال افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، ارزش سرمایه‌گذاری آب‌شیرین‌کن‌ها را هزار میلیارد تومان دانست و افزود: بیش از ۳۰ هزار مترمکعب از ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ها در فصل تابستان وارد مدار تولید می‌شود.

حمزه‌پور کنون ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌های در دست احداث و بهره‌برداری استان را افزون بر ۱۵۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز عنوان کرد و گفت: بیش از ۸۰ درصد منابع آب آشامیدنی استان بوشهر در دیگر استان‌ها قرار دارد که با راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن‌ها، حداقل ۳۰ درصد از وابستگی آب استان به استان‌های دیگر کاهش می‌یابد.