امتحانات حضوری پایه‌های نهم و دوازدهم در بوشهر آغاز شد
امتحانات حضوری پایه‌های نهم و دوازدهم در بوشهر آغاز شد

ندای استان:دانش آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم استان بوشهر همزمان با دیگر نقاط کشور امروز در جلسه امتحانات پایان سال تحصیلی حاضر شدند.

به گزارش ندای استان،معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به آغاز امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم از امروز (دوشنبه ۲۷ اردیبهشت)،گفت: حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز پایه نهم و دوازدهم در این استان تحصیل می‌کنند که معادل ۱۲/۵ درصد دانش‌آموزان استان هستند.

حسین دُرتاج افزود: امتحانات پایه نهم تا ۱۷ خرداد، پایه دوازدهم نظری تا ۲۴ خرداد و پایه‌های دوازدهم فنی و حرفه‌ای و کاردانش تا ۱۵ مرداد ادامه دارد.

او با تاکید بر اینکه دستورهای بهداشتی با جدیت در حوزه‌های امتحانی رعایت می‌شود، ادامه داد: تعیین فاصله حدود دو متر بین صندلی‌ها، تهویه مناسب، استفاده از ماسک، ضدعفونی کردن مستمر حوزه‌های امتحانی و افزایش تعداد حوزه‌های امتحانی از اقدامات برنامه ریزی شده برای برگزاری امتحانات است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه ۱۷ هزار و ۳۸۰ دانش آموز پایه نهمی در ۴۷۳ مدرسه استان تحصیل می‌کنند، عنوان کرد: سوالات امتحانات پایه نهم به صورت استانی طرح می‌شود و با برنامه یکسان به صورت مدرسه‌ای برگزار خواهد شد.

درتاج گفت: به طور میانگین در هر مدرسه ۳۷ دانش‌آموز در یک یا دو گروه برای امتحانات حضوری شرکت می‌کنند و تعداد کمی مدرسه با جمعیت دانش آموز بیش از ۱۰۰ نفر هستند که برنامه‌ریزی ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه نگرانی خانواده‌ها در زمینه رعایت نکات بهداشتی قابل درک است، بیان کرد: با توجه به اینکه اصول بهداشتی سختگیرانه‌ای در حوزه‌های امتحانی رعایت می‌شود از خانواده‌ها می‌خواهیم به فرزندانشان آرامش بدهند تا اضطرابی به اضطراب امتحان افزوده نشود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر همچنین درباره دانش آموزانی که ممکن است مشکوک به کرونا یا مبتلا به این بیماری باشند هم توضیح داد: مراقبین سلامت که در حوزه امتحانی هستند این دانش آموزان را به محلی جداگانه هدایت می‌کنند تا هم از دیگران دور باشند و هم بتوانند امتحان بدهند.

درتاج ادامه داد: اگر دانش آموز پایه دوازدهم به علت بیماری نتواند امتحان دهد می‌تواند با ارائه مدارک پزشکی، شهریور امتحان بدهد و اگر دانش آموز پایه نهم اکنون بیمار باشد، می‌تواند در امتحاناتی که یک هفته پس از امتحانات کنونی برگزار می‌شود امتحان بدهد البته این دانش آموزان فرصت شهریور را هم دارند.

او افزود: هفت هزار و ۸۱۳ دانش‌آموز پایه دوازدهم شاخه نظری به اضافه داوطلبان آزاد، راه دور، بزرگسالان و ایثارگران در ۱۲۷ حوزه نهایی آزمون حضوری خواهند داشت یعنی به طور میانگین هر حوزه ۷۵ داوطلب دارد و با توجه به اینکه هر دو رشته نظری در یک روز امتحان دارند، این تعداد به حدود نصف کاهش پیدا می کند و از نظر تراکم نفرات جای نگرانی نیست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: امتحانات مدارس بزرگسال، مدارس ایثارگران، آموزش از راه دور، تغییر رشته تحصیلی، تعیین رشته تحصیلی، جهش تحصیلی، تعیین پایه و دروس کارگاهی پایه‌های دهم و یازدهم هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کاردانش نیز مطابق آیین نامه‌های مربوط در زمان خاص خود به شیوه حضوری برگزار خواهد شد.