ماجرای تزریق واکسن فایزر برای مسئولان چه بود؟
ماجرای تزریق واکسن فایزر برای مسئولان چه بود؟

ندای استان:سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد هیچ یک از مسئولان کشور خارج از چارچوب سند ملی واکسیناسیون، واکسن کرونا تزریق نکرده اند.

به گزارش ندای استان، آقای دکتر علیرضا رئیسی درباره شایعاتی مبنی تزریق واکسن فایزر برای برخی مسئولان کشور، گفت: تا جایی که اطلاع دارم مسئولان واکسن دریافت نکردند و با اطمینان هم می‌گویم که رییس جمهور هم واکسن نزدند.
وی افزود: در عین حال باید پرسید چگونه می‌خواهد واکسن فایزر را وارد کشور کنند؟ فایزر درجه منفی ۸۰ درجه سانتی گراد می‌خواهد!

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: حتی اگر واکسن فایزر وارد شده باشد، اصلا ارزش ندارد. زیرا زنجیره سرد آن رعایت نشده است.
دکتر رئیسی افزود: شاید فایزر واکسن خوبی باشد، اما مانند سایر واکسن‌ها است. باید توجه کرد که بهترین واکسن اولین واکسنی است که به دست‌تان می‌رسد. این اسم‌گذاری و نشان تجاری سازی (برندسازی) اصلا درست نیست.

معاون امور بهداشت وزارت بهداشت در یک برنامه تلوزیونی با بیان اینکه خودم هم هنوز واکسن تزریق نکرده‌ام، گفت: از مردم می‌خواهم که به واکسن‌هایی که در بازار سیاه به اسم واکسن کرونا است، اطمینان نکنند.
دکتر رئیسی گفت: ان‌شاءالله همه مردم واکسینه می‌شوند. به این واکسن‌های بازار سیاه اطمینان نکنید و یادمان باشد که ۲۰۰ میلیون دوز واکسن کرونای تقلبی در دنیا وجود دارد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: تا پایان خرداد ماه گروه سالمندان را واکسینه می‌کنیم و طی چند ماه آینده سایر گروه‌ها را هم واکسینه می‌کنیم.