افتتاح سالن بدن‎سازی اختصاصی قایقرانی در بوشهر
افتتاح سالن بدن‎سازی اختصاصی قایقرانی در بوشهر

ندای استان:سالن اختصاصی بدن‎سازی ویژه رشته قایقرانی با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار روز شنبه در آیینی با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان در مجموعه قایقرانی دهکده گردشگری بوشهر به بهره‌‏برداری رسید.

به گزارش ندای استان،رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا گفت: سالن بدن سازی قایقرانی با ۲۰۰ مترمربع زیربنا احداث که برای ساخت ساختمان آن ۱۰ میلیارد ریال و برای وسایل موردنیاز بدن‎سازی قایقرانان نیز ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده‌است.

مهدی زارعی افزود: ارگومتر کایاک، کانو کانادایی، روئینگ و دراگون بوت از جمله تجهیزات نصب شده در این سالن برای استفاده قایقرانان است.

ارگومتر دستگاه شبیه‌ساز قایق است که با آن در خشکی تمرین می‌شود.

وی ادامه داد: این سالن با سرمایه‏‌گذاری مسعود مرادی به عنوان سرمایه‌‎گذار بومی احداث شده که در شرایط عادی (غیر کرونایی) در هر سانس ظرفیت پذیرش ۷۰ ورزشکار دارد.

زارعی یادآور شد: در روزهای آینده نیز دستگاه‌های جدیدی به این مجموعه اضافه خواهد شد که اعتبار آن در حدود ۱۰ میلیارد ریال است.

سالن بدن‎سازی اختصاصی قایقرانی در بوشهر به بهره‏‌برداری رسید

وی اظهار داشت: در این زمینه مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با اختصاص بودجه برای خرید ۲ فروند قایق روئینگ برای شهرستان گناوه، خرید شماری قایق کانوپلو و ساماندهی انبار قایق‌های هیات قایقرانی استان بوشهر موافقت کرد.

اکنون هیات قایقرانی استان بوشهر در تمامی شهرستان‎‌های ساحلی استان بوشهر به استثنای دشتی و دیر فعال است که در صورت حمایت مسئولان شهرستان‎‌های یاد شده، آمادگی برای فعال سازی هیات قایقرانی آنها وجود دارد.

استان بوشهر اکنون ۹۰۰ قایقران سازمان یافته دارد که از این شمار ۳۵۰ نفر را بانوان تشکیل می‎‌دهند.

قایقرانان بوشهر در رشته‎‌های کایاک، کانو کانادایی، روئینگ، کایت بردینگ و اسلالوم فعالیت دارند.