سالمندان دیری رغبتی برای زدن واکسن کرونا ندارند
سالمندان دیری رغبتی برای زدن واکسن کرونا ندارند

ندای استان:رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: استقبال سالمندان از واکسیناسیون کرونا مطلوب نیست این در حالی است که تنها راه پایان اپیدمی کرونا واکسیناسیون همگانی است.

به گزارش ندای استان،احمد آخوندی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: واکسیناسیون همگانی کرونا هم‌زمان با سراسر کشور در شهرستان دیر آغاز شده است و فاز اول آن پایان یافته و گروه هدف آن هر دو نوبت واکسن دریافت کرده‌اند و فاز دوم آن نیز با تزریق واکسن به سالمندان ۸۰ سال به بالا در حال اجراست.

وی افزود: حدود ۶۰ درصد سالمندان شهرستان دیر در این طرح مشارکت داشته‌اند که انتظار می‌رود این درصد با ترغیب خانواده و مشارکت بیشتر سالمندان افزایش یابد.

آخوندی اضافه کرد: سالمندان شهر دوراهک کمترین میزان مشارکت در سطح شهرستان و فقط ۳۶ درصد در این طرح مشارکت داشته‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر با بیان اینکه اغلب سالمندان و بستگان آن‌ها به دلیل ترس از عوارض احتمالی واکسن کرونا مایل به واکسینه شدن نیستند عنوان کرد: علائمی مثل تب، بدن درد و قرمزی در محل تزریق از عوارض احتمالی واکسن‌هایی مانند کروناست و بعد از چند روز رفع می‌شوند که این عوارض در برابر خطرات شایع‌تر ابتلاء به کرونا مانند مرگ، اثرات بسیار ناچیزی است.

آخوندی اظهار داشت: مردم عزیز خصوصاً خانواده‌های سالمندان باید بدانند تنها راه پایان این بیماری انجام واکسیناسیون همگانی است و لازم است خانواده‌ها سالمندان را برای انجام واکسیناسیون ترغیب و تشویق نمایند.

وی تصریح کرد: تزریق واکسن کرونا در شهرهای دوراهک، بردستان، آبدان و بردخون در محل مراکز خدمات جامع سلامت این شهرها انجام می‌شود و در صورتی که سالمندی توان حرکتی نداشته باشد تیم واکسیناسیون متشکل از همکاران بهداشت و اورژانس با حضور در منزل سالمند اقدام به تزریق واکسن کرونا به سالمندان می‌کنند.