آزادی ۱۳ زندانی جرایم غیرعمد استان بوشهر
آزادی ۱۳ زندانی جرایم غیرعمد استان بوشهر

ندای استان:مدیرکل زندان‌های استان بوشهر از آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان با مشارکت خیران خبر داد و گفت: در این راستا در ماه مبارک رمضان امسال ۱۳ زندانی آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش ندای استان،رضا مقبلی‌قرائی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر ، با تبریک عید سعید فطر به برنامه‌های اداره کل زندان‌های استان بوشهر در ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: در این راستا طرح اعتکاف در زندان مرکزی بوشهر اجرا شد و ۱۰۰ تن از زندانیان در مدت ۳ شب در محفل‌های قرآنی و برنامه‌های معنوی شرکت کردند.

نایب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان بوشهر، مناجات، احیا شب‌های قدر، قرائت دعا، سخنرانی روحانیون، ارتباط چهره به چهره مددجویان با روحانیون، کتابخوانی، برپایی محفل قرآنی را از جمله برنامه‌های مراسم اعتکاف در شب‌های یاد شده دانست و بیان کرد: آسایشگاه مددجویان زندانی بوشهر در شب قدر به محل راز نیاز با خداوند متعال تبدیل شد.

وی، ضدعفونی مستمر فضاهای اداری و داخلی زندان را از دیگر برنامه‌ها در راستای مقابله با کرونا دانست و تصریح کرد: برای مصون ماندن زندانیان در برابر ویروس کرونا طرح‌های مختلف بهداشتی بر اساس دستورالعمل‌های تدوین شده به‌صورت مستمر در زندان‌ها اجرا می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر به برگزاری جشن گل‌ریزان در ایام ماه مبارک رمضان در فضای مجازی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد خبر داد و بیان کرد: در این راستا از همه آحاد جامعه از جمله ورزشکاران، هنرمندان، خیران، فعالان اقتصادی و تولیدی دعوت شد که بر اساس برنامه‌ریزی خدمات آنان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مورد توجه و بررسی قرار گرفته است.

مقبلی‌قرائی  از آزادی ۱۳ زندانی جرایم غیر عمد با مشارکت خیران و هنرمندان در ماه مبارک رمضان از زندان‌های استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: تأمین مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد توسط محسن چاووشی خواننده مطرح کشور از جمله همکاری هنرمندان در آزادی زندانیان در استان بوشهر است.

وی، با اشاره به آزادی ۵ زندانی با پرداخت ۴۸ میلیون تومان از سوی یک خیر گفت: در این زمینه خیر بوشهری با پرداخت ۶۰ میلیون تومان به ستاد دیه استان بوشهر زمینه آزادی ۶ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد را فراهم کرد.

نایب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان بوشهر، از کمک ۴۰۰ میلیون تومانی مؤسسه خیریه هنرمندان کنگان به ستاد دیه استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: این مؤسسه هم زمینه آزادی چند زندانی جرایم غیرعمد دیگر استان بوشهر را فراهم کرده است.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر با اشاره به نشست با پدر مهدی طارمی فوتبالیست برجسته بوشهری گفت: این نشست به منظور آزادی زندانیان جرایم غیر عمد برگزار و مقرر شد که با تعامل و همکاری مهدی طارمی و بازیکنان برجسته استان و کشور نسبت به آزادی اینگونه از زندانیان کمک شود.

وی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در تلاش هستیم که با فوتبالیست‌های مطرح و مدال‌آوران رشته‌های مختلف ورزشی ضمن هماهنگی نسبت به کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان مساعدت شود.