صلاحیت ۲۱ درصد داوطلبان معترض شوراهای شهر استان تایید شد
صلاحیت ۲۱ درصد داوطلبان معترض شوراهای شهر استان تایید شد

ندای استان:دبیرستاد انتخابات بوشهر گفت: پس از بررسی شکایت ۱۲۹ داوطلب رصد صلاحیت شده انتخابات شورا‌های شهر، صلاحیت ۲۷ نفر از آنان در هیات نظارت استان تایید شد.

به گزارش ندای استان،خسرو دهقانی دبیرستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: پس از بررسی شکایت ۱۲۹ داوطلب شاکی شورا‌های شهر رد صلاحیت شده در هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان‌های ۱۰ گانه استان، صلاحیت ۲۷ نفر از آنان در هیات نظارت استان بوشهر به تایید رسید.

او افزود: همچنین صلاحیت ۱۰۲ نفر دیگر از این داوطلبان شاکی در هیات نظارت استان بوشهر رد شده است و این افراد می‌توانند از شنبه تا سه‌شنبه ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت به مدت چهار روز با مراجعه به فرمانداری‌های ۱۰ گانه وهیات نظارت استان اعتراض خود را به هیات مرکزی نظارت ارائه دهند.

دبیرستاد انتخابات استان بوشهر ادامه داد: براین اساس صلاحیت ۲۱ درصد داوطلبان معترض در هیات نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی استان تایید و صلاحیت ۷۹ درصد رد شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر عنوان کرد: با احتساب داوطلبان تایید صلاحیت شده در هیات‌های نظارت شهرستان‌های استان مجموع داوطلبان شورا‌های شهر تائید صلاحیت شده ۴۰ شهر استان تا کنون به ۹۲۵ نفر معادل ۸۹ درصد و مجموع داوطلبان رد صلاحیت شده نیز به ۱۱۰ نفر معادل ۱۱ درصد رسیده است.

دهقانی گفت: داوطلبان شاکی می‌توانند امروز (جمعه ۲۴ اردیبهشت) با مراجعه به فرمانداری‌ها‌ی ۱۰ گانه استان نتایج بررسی صلاحیت خود را دریافت کنند.

او درباره انتخابات ریاست جمهوری نیز این طور توضیح داد: برای اجرای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در استان بوشهر ۲۷ هیات اجرایی سه شنبه ۲۱ اردیبهشت همزمان با صدور فرمان اجرای انتخابات ریاست جمهوری از سوی وزیر کشور تشکیل شد که ۱۰ هیات در فرمانداری‌ها و ۱۷ هیات در بخش‌های مستقل استان تشکیل شده است و در این هیات‌ها ۲۴۳ معتمد اصلی عضو هستند.

انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.