طرح‌ آب‌شیرین‌کن در روستا‌های شیف، هلیله و بندرگاه به بهره‌برداری می‌رسد
طرح‌ آب‌شیرین‌کن در روستا‌های شیف، هلیله و بندرگاه به بهره‌برداری می‌رسد

ندای استان:استاندار بوشهر گفت: مرحله نخست طرح‌های آب‌شیرین‌کن در روستا‌های شیف، هلیله و بندرگاه بوشهر در نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ندای استان،عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر ظهر امروز در بررسی روند اجرا طرح شیرین‌سازی آب دریا در روستا‌های شیف و هلیله بندرگاه بوشهر با بیان اینکه توجه ویژه‌ای به طرح‌های آبرسانی شده است بیان کرد: در این زمینه تخصیص اعتبارات به فصل آبرسانی است و از هیچ کوششی برای تسریع در اجرا این طرح‌ها فروگذاری نمی‌شود.

او با بیان اینکه بارش باران در فصل زمستان گذشته بر روی منابع آب زیر زمینی، رودخانه‌ها و چاه‌های آب تاثیر گذاشته است، افزود: بخش عمده‌ای از منابع آب آشامیدنی استان بوشهر در دیگر استان‌ها قرار دارد و در این راستا فعالیت شرکت آب و فاضلاب استان در انتقال و تامین آب شهر‌ها و روستا ستودنی است.

استاندار بوشهر، یکی از طرح‌های مهم استان در تامین آب آشامیدنی را اجرا پروژه شیرین‌سازی آب دریا دانست و عنوان کرد: در این راستا طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهر‌ها و روستا‌های مختلف استان در حال اجرا است.

گراوند با اشاره به اجرا طرح‌های آب‌شیرین‌کن در روستا‌های شیف، هلیله و بندرگاه بوشهر خواستار تسریع در راه‌اندازی این پروژه‌ها شد و گفت: براساس تعهد پیمانکاران و سرمایه‌گذاران طرح‌های آب‌شیرین‌کن مرحله نخست این پروژه‌ها در نیمه نخست امسال وارد بهره‌برداری می‌شود که نقش مهمی در جبران کسری آب مناطق دارد.

او با تاکید بر توجه به مدیریت مصرف آب برای گذر از تابستان گفت: مشارکت مردم در همه بخش‌ها ستودنی است که تعامل مردم در مدیریت مصرف آب امری مهم و ضروری است.