افزایش یک درجه‌ای دما، مصرف آب را ۳ درصد افزایش می‌دهد
افزایش یک درجه‌ای دما، مصرف آب را ۳ درصد افزایش می‌دهد

ندای استان:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر گفت: طبق پیش‌بینی‌ها دمای هوا در تابستان نسبت به پارسال افزایش می‌یابد و هر افزایش یک درجه‌ای دما ۳ درصد بر مصرف آب می‌افزاید.

به گزارش ندای استان،عبدالحمید حمزه‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در نشست با کارکنان این شرکت با بیان اینکه تابستان سختی در حوزه تأمین آب در پیش‌رو داریم، بیان کرد: کاهش بارش باران در فصل زمستان گذشته و خشکسالی سبب بروز مشکلاتی در حوزه تأمین آب و برق شده است که باید فرهنگسازی در مدیریت مصرف آب در دستور کار همه قرار گیرد.

او، تنها راه گذشت از تابستان امسال را مدیریت مصرف آب در شهر‌ها و روستا‌ها دانست و افزود: کاهش بارش باران بر روی منابع آب آشامیدنی استان اثر گذاشته است به ویژه در مناطقی که آب‌ها آن‌ها از منابع آب محلی تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه بخشی از منابع آب آشامیدنی استان بوشهر از طریق ۲۰۰ حلقه چاه آب این استان تأمین می‌شود، عنوان کرد: براساس پیش‌بینی‌ها دمای هوای استان در فصل تابستان نسبت به پارسال افزایش دارد و هر افزایش یک درجه‌ای دما ۳ درصد بر مصرف آب می‌افزاید.

حمزه‌پور با اشاره به تاثیر مشکلات تأمین برق در بحران آبرسانی، ادامه داد: آبرسانی از طریق ایستگاه‌های پمپاژ صورت می‌گیرد و مشکلات در حوزه برق‌رسانی می‌تواند به کم‌آبی دامن بزند.

او، با بیان اینکه عوامل مختلفی سبب دغدغه در عرصه آبرسانی در فصل تابستان شده است، گفت: عواملی مانند شیوع کرونا، کاهش درآمد و  گرمای شدید هوا بر دغدغه تأمین آب در استان بوشهر افزوده است که باید فرهنگ‌سازی برای مدیریت مصرف در شهر‌ها و روستا‌ها ترویج شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، همکاری صدا و سیما، دهیاران، شهرداران و فعالان اجتماعی را در افزایش آگاهی مردم در زمینه مصرف بهینه آب موثر دانست و افزود: تولید و انتشار برنامه‌هایی در این زمینه در فضا‌ی مجازی ضروری است.

حمزه پور بر مقابله با استفاده از شبکه آبرسانی برای آبیاری فضا‌ی سبز شهری، خانه باغ‌ها و قطع انشعاب‌های غیر مجاز آب تاکید کرد.