وضعیت نارنجی بوشهر شکننده است
وضعیت نارنجی بوشهر شکننده است

ندای استان:دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد: تغییر وضعیت رنگ‌بندی شیوع کرونا در استان شرایط شکننده‌ای دارد.

به گزارش ندای استان، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در پی تغییر رنگ شهرستان‌ها از وضعیت قرمز به نارنجی اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: این تغییر وضعیت، شکننده است و حفظ آن به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی استان ها بستگی دارد.

بنا به این گزارش، طبق اعلام وزارت بهداشت از ۱۸ اردیبهشت رنگ شهرستان‌ها با توجه به کاهش اندک میزان موارد بستری به رنگ نارنجی تغییر یافت و فقط گروه‌های شغلی ۱ و ۲ به شرط رعایت شیوه‌نامه‌ها و فاصله گذاری، استفاده از ماسک از سوی فروشندگان و مشتریان و الزام‌های سلامت محیط و کار مجاز به فعالیت هستند و در شرایط فعلی هیچ جایی برای تذکر به خاطیان وجود ندارد.

در این اطلاعیه از مردم خواسته شده است: مراقب سالمندان، کودکان و بیماران با مشکلات زمینه‌ای و مادران باردار باشند. به طور جدی استفاده از ماسک رافراموش نکنند. فاصله فیزیکی و اجتماعی و شستشوی مرتب دست‌ها را رعایت کنند.

همچنین تاکید شده است: از تردد غیر ضروری در سطح شهرستان و استان و مسافرت تفریحی بین استانی خودداری شود و از شرکت در تجمعات و مکان‌های شلوغ دوری و به توصیه‌های بهداشتی به طور جدی عمل شود.

برگزار نشدن دورهمی‌های خانوادگی، برگزار نکردن و حضور نیافتن در برنامه‌های افطاری، تولد، عروسی، عزا و هرگونه مهمان پذیری و مهمانی رفتن از دیگر مواردی است که در این اطلاعیه آمده است.

در اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر آمده است: رفتار این ویروس با توجه به شناسایی مبتلایانی به جهش‌های هندی و آفریقایی ویروس در برخی استان‌های کشور، قابل پیش بینی نیست. پس رعایت‌ دستورالعمل های بهداشتی را فراموش نشود.