بیشترین شکایت بوشهری‌ها از اصناف مرغ گرم
بیشترین شکایت بوشهری‌ها از اصناف مرغ گرم

ندای استان:جمالی گفت: طی فروردین ماه سال جاری دربخش بررسی به شکایات مردمی پیرامون کالا و خدمات از مجموع ۳۶۷ فقره شکایات دریافت شده ، تعداد ۱۱۰ فقره متخلف مشخص و تشکیل پرونده شده است.

به گزارش ندای استان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت،معدن وتجارت استان بوشهر ؛ رضا جمالی افزود: درفروردین ماه سال جاری تعداد ۳۶۷ فقره شکایت پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری ادارات تابعه این سازمان اخذ گردیده که بر همین اساس تعداد ۲۴۴ فقره ( ۶۷درصد)تلفنی ، ۲۰ فقره ( ۵ درصد)حضوری ، ۷۲ فقره ( ۲۰درصد)کتبی و ۳۱فقره(۸درصد) مربوط به سامانه۱۲۴ بوده است.

جمالی یاداور شد: از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد ۱۱۰ فقره متخلف تشخیص داده شده وتشکیل پرونده شده است و ۲۲۸ فقره نیز غیر متخلف شناخته شده است.

همچنین اضافه می گردد: از مجموع شکایات رسیدگی شده تعداد ۲۹ فقره با برآورد ارزش ۲,۹۶۵,۹۵۰,۰۰۰ ریال که جنبه عمومی نداشته قبل از تشکیل پرونده تخلف، منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است .

معاون سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهربا اشاره به رسیدگی و پاسخگویی به همه شکایات دریافتی طی فروردین ماه سال جاری عنوان کرد: بررسی‌ وضعیت گزارشات حاکی از آن است که ۲۶۹ فقره معادل( ۷۴درصد) مربوط به بخش کالا و ۹۸ فقره معادل (۲۶ درصد) مربوط به بخش خدمات می باشد.

جمالی تشریح کرد: بیشترین گزارشات و شکایت واصله در حوزه کالا مربوط به مرغ گرم (۴۱فقره) ، انواع نان(۳۰فقره) ، میوه و سبزی (۲۴فقره) ، سیمان (۲۳ فقره)و مابقی مربوط به سایر کالاها می باشد و در حوزه خدمات بیشترین شکایت مربوط به حمل و نقل درون شهری (۱۸ فقره)رستوران های غذاخوری و بیرون بر (۱۳فقره) ، تعمیرات خودرو سبک (۱۲فقره)و مابقی مربوط به سایر خدمات بوده است.

گزارشات دریافتی بر اساس نوع تخلف بیانگر آن است که گرانفروشی ،تقلب ،کم فروشی ، عدم انجام تعهدات از بیشترین موارد تخلف بوده است.

معاون سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اعلام کرد: ستاد خبری رسیدگی به شکایات مردمی این سازمان بصورت مستمرآماده دریافت گزارشات مردمی در بخش کالا و خدمات از طریق تلفن ۱۲۴ ، سامانه الکترونیکی ۱۲۴ و در صورت ضرورت با مراجعه حضوری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی می باشد.