افتتاح دانشکده مهندسی سیستم های هوشمند وعلوم داده دانشگاه خلیج فارس
افتتاح دانشکده مهندسی سیستم های هوشمند وعلوم داده دانشگاه خلیج فارس

ندای استان:دانشکده مهندسی سیستم‌های هوشمند و علوم داده دانشگاه خلیج فارس همزمان با ۱۰۵ پروژه عمرانی دانشگاهی و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم با دستور رئیس جمهوری در آئین ویدیو کنفرانسی روز پنجشنبه بهره‌برداری شد.

به گزارش ندای استان، دانشکده مهندسی سیستم‌های هوشمند و علوم داده دانشگاه خلیج فارس با زیر بنای ۱۰ هزار متر مربع و در ۵ طبقه با اعتبار هزینه شده ۵۳ میلیارد تومان بهره‌برداری شد.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری در این آیین گفت: در دولت یازده و دوازدهم ۹۰۴ پروژه علمی، دانشگاهی و آموزشی وابسته به این وزارت خانه با زیر بنای افزون بر ۲ میلیون متر مربع و اعتبار ۳ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید و در زمان حاضر مجموع فضاهای کالبدی موجود و در دست احداث این دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزشی نزدیک به ۱۷ میلیون متر مربع است.

محمد تقی نظر پور افزود: اکنون نیز ۲.۶ میلیون متر مربع پروژه های عمرانی با پیشرفت فیزیکی میانگین ۵۵ درصد در دست احداث است.

وی اضافه کرد: مقاوم سازی ساختمان های موجود موضوع دیگری که در دولت تدبیر و امید مورد تاکید و توجه قرار گرفته است و در این راستا ۱۷ پروژه با زیربنای ۱۲۵ هزار متر مربع مقاوم سازی شده است و طرح‌های مطالعاتی مقاوم سازی ۲۱ پروژه با زیربنای ۱۵۵ هزار متر مربع از ساختمان‌های آموزش عالی از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری  به مبلغ ۴۹ میلیارد تومان انجام شده است.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: برنامه ریزی برای مقاوم سازی ۱۰۰۰ساختمان قدیمی و فرسوده با زیربنای بالغ بر ۳ میلیون متر مربع و ارزش تقریبی بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان در مراکز آموزش عالی از دیگر اقداماتی است که در ۸ سال اخیر انجام شده است.

نظر پور اعلام کرد: تعداد ۱۸۲ پروژه عمرانی با ۴۵۳ هزار متر مربع و آورده اعتبار ۷۷۰ میلیارد تومان در مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک علم و فناوری از گام‌هایی است که خیران در عرصه آموزش عالی در دولت تدبیر و امید برداشته اند.

وی گفت: آورده بنیادهای های خیرین در برنامه ششم توسعه حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان بوده که در زمینه احداث فضاهای جدید، اهدای زمین و ساختمان، خرید تجهیزات تخصصی و بورسیه و کمک هزینه تحصیلی دانشجویان هزینه شده است.

نظر پور ادامه داد:در زمان حاضر تعداد ۱۶۰ پروژه عمرانی با زیر بنای ۲۳۰ هزار متر مربع و اعتبار هزینه شده ۶۶۵ میلیارد تومان در دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور آماده افتتاح است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز پنجشنبه در شصت و ششمین برنامه افتتاح طرح‌ها،  ۱۰۵ طرح عمرانی شامل ۳۴ پروژه آموزشی و کمک‌آموزشی با زیربنای ۱۰۷ هزار مترمربع؛ ۲۳ پروژه پژوهشی با زیربنای ۲۵ هزار مترمربع؛ ۳ پروژه فرهنگی و یادمان شهدا؛ ۷ پروژه اداری خدماتی؛ ۱۴ پروژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای با زیربنای ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ۲۴ پروژه مدیریت سبز و محوطه‌سازی؛ ۲ پروژه مشارکتی خیّرساز با زیربنای بیش از ۵ هزار مترمربع، ۵۳ پروژه رفاهی دانشجویی شامل ۱۰ خوابگاه با زیربنای ۲۸ هزار و ۴۳۰ مترمربع؛ ۱۵ سالن ورزشی سرپوشیده با زیربنای ۸ هزار و ۴۱۰ مترمربع؛ ۱۹ فضای ورزشی روباز به مساحت ۲۳ هزار مترمربع؛ ۹ پروژه رفاهی با زیربنای حدود ۹ هزار مترمربع را افتتاح می‌کند.

براساس این گزارش، با افتتاح برخی از این طرح‌ها که در زمینه پژوهشی یا ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت یا طرح‌های فناورانه است، زمینه اشتغال حدود یک هزار نفر فراهم می‌شود.

همچنین امروز طرح‌های وزارت آموزش و پرورش شامل ۲۶۸ فضای آموزشی شامل ۱۲۹۵ کلاس در ۱۵ استان، ۲۰ فضای آموزشی بنیاد همدلان آینده نگر(هاسب) در استان سیستان و بلوچستان با دستور رییس جمهوری درحال بهره برداری است.

به گزارش ایرنا، درمجموع ۲ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای بهره برداری از این طرح‌های دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری هزینه شده و با افتتاح آن برای ۹۰۵ نفر ایجاد اشتغال شده است.