طرح آبرسانی به ۲۴ روستای بوشهر افتتاح شد
طرح آبرسانی به ۲۴ روستای بوشهر افتتاح شد

ندای استان:طرح آبرسانی به ۲۴ روستای استان بوشهر در قالب پویش هر هفته الف-ب ایران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ندای استان،رضا اردکانیان وزیر نیرو در ارتباطی تصویری طرح آبرسانی به ۹۱ روستا را در چهار استان بوشهر، کرمان، خراسان جنوبی و زنجان، در قالب پویش هر هفته الف-ب ایران با اعتبار ۱۱۹ میلیارد تومان به بهره‌برداری رساند.

با دستور وزیر نیرو در استان بوشهر طرح آبرسانی به ۲۴ روستا افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: طرح‌های افتتاح شده شامل شبکه توزیع آب روستاهای سراج آباد و رستمی و خط انتقال آب از چاه‌های تنگ سدر (واقع در شهرستان دشتی) است که برای اجرای آن‌ها ۲۵ کیلومتر خط انتقال و بیش از ۲۰ کیلومتر شبکه توزیع کار شده و ۶۵۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

عبدالحمید حمزه‌پور افزود: با افتتاح خط انتقال آب از چاه‌های تنگ سدر وضعیت تامین آب در ۲۲ روستای شهرستان‌‌های دشتی و تنگستان به پایداری کامل رسید.

او، پایداری آب، حل مشکلات شبکه آب روستا‌ها و جلوگیری از هدر رفت آب از شبکه‌های فرسوده را از اهداف طرح‌های یاد شده عنوان کرد و ادامه داد: با اجرای طرح آبرسانی در ۲۴ روستای استان بوشهر، دو هزار و ۵۳۷ خانوار با جمعیت ۱۸ هزار و ۳۵۲ نفر از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر عنوان کرد: سهم این استان از مجتمع‌های آب روستایی ۱۱ مجتمع با پوشش ۲۵۰ روستا است که تاکنون ساخت مجتمع ۲۴ روستا به پایان رسیده است.

حمزه پور بیان کرد: در ادوار گذشته و همزمان با کار دولت تدبیر و امید نیز ساخت مجتمع آب ۸۰ روستای استان بوشهر تکمیل شد.

او با اشاره به تسریع در طرح‌های آبرسانی در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر، افزود: برای گذر از تابستان، مدیریت مصرف آب باید در دستور کار همه مشترکان قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: قطع انشعاب‌های غیرمجاز آب از جمله خانه باغ‌ها در اولویت برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر است.