حرکت در مجلس به سمت نظارت بر قانون‌گذاری باشد
حرکت در مجلس به سمت نظارت بر قانون‌گذاری باشد

ندای استان:نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تحقق رونق تولید باید در مجلس بیش از اینکه حرکت به سمت قانون‌گذاری به سوی نظارت بر قوانین خوب موجود باشد.

به گزارش ندای استان،ابراهیم رضایی، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر بیان کرد: وقتی نرخ سود تسهیلات بانکی برای حوزه کشاورزی ۱۲ درصد است این موضوع نشان می‌‏دهد نظام بانکی در اختیار تولید نبوده و همگان از این موضوع متضرر می‏‌شوند.

او عنوان کرد: با این وجود در استان بوشهر باید از هر ظرفیتی بهره‌‏گیری شود تا تولید در این استان رونق مدنظر خود را پیدا کند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای تحقق رونق تولید باید در مجلس بیش از اینکه حرکت به سمت قانون‌گذاری باشد به سوی نظارت بر قوانین خوب موجود که پیش از این وضع شده‌است، انجام گیرد.

رضایی گفت: قانون تسهیل کسب و کار از جمله این قوانین است که با اجرای صحیح و شایسته آن می‌‎توان بخش قابل توجهی از مشکلات فراروی تولیدکنندگان برداشت.

او ادامه داد: در حوزه تجارت خارجی نیز این آمادگی وجود دارد تا در صورنت نیاز دستگاه‌ها پیرامون موضوع مدنظر نشست‎‌هایی با حضور دستگاه‌‏های ذیربط تشکیل شود.

وی افزود: در معاونت اقتصادی وزارت خارجه و تک تک سفارتخانه‌ها آماده هستند تا موانع و مشکلات فراروی تولیدکنندگان و صادرکنندگان رفع شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قیمت خرمای دشتستان در شهریور و مهر پارسال در باغ هر کیلو پنج تا هفت هزار تومان بود، ولی در ابتدای ماه رمضان این محصول در تهران براساس شنیده‌‎ها به قیمت هر کیلو ۷۰ هزار تومان نیز رسیده‌است.

رضایی تاکید کرد: با وجود همه تلاشی که نخل‎داران متحمل شدند پارسال مشکل ارزانی خرما وجود داشت و امسال گرانی آن باعث مشکل شده‌است که چنین وضعیتی منجر به نارضایتی مردم شده‌است.

او افزود: ساماندهی این موضوع نظارت بیشتری می‌خواهد و مشکلات زیربنایی در حوزه نخیلات از جمله آب و موانع فراروی بسته‌‎بندی صادرات باید به شکل اساسی حل شود.