تست کرونای اتباع هندی و پاکستانی اسکان یافته در بوشهر منفی بود
تست کرونای اتباع هندی و پاکستانی اسکان یافته در بوشهر منفی بود

ندای استان:سالاری گفت: اتباع هندی و پاکستانی مستقر در یکی از اقامتگاه‌های استان بوشهر، قبل از اسکان تست کرونایشان منفی بوده است.

به گزارش ندای استان،سکینه سالاری معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری  اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، بیان کرد: ۹ نفر از خدمه‌های هندی و پاکستانی مستقر در استان، در یکی از اقامتگاه‌های دارای مجوز اسکان دارند که با پیگیری این معاونت و دریافت مستندات قابل ارائه، هیچ‌کدام از این ۹ نفر از قبل ورود به بوشهر کرونا نداشته‌اند و تست آن‌ها منفی بوده است.

او افزود: دو نفر از این افراد از اتباع پاکستان بودند و از یک و نیم ماه قبل در بوشهر اسکان داشتند، سه تبعه هندی با پرواز ماهان از کشور هندوستان به دوبی و از دوبی به تهران پرواز داشتند و چهار هندی دیگر، با اتوبوس از شیراز به بوشهر آمده بودند که با پیگیری‌های انجام گرفته از مبدا حرکتشان، تمامی مستندات بر منفی بودن تست کرونای آن‌ها قبل از ورود به بوشهر دلالت دارد و درگیری آنان به ویروس کرونا، در این استان بوده است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر ادامه داد: اقامتگاهی که این اتباع در آن اسکان دارند، یکی از مراکز اقامتی خوب ما در دوران کرونا به شمار می‌رود که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به طور کامل اجرا کرده است در همین جریان هم، با قرنطینه خدمه‌ها تا ۱۴روز هیچ پذیرشی نخواهد داشت.

سالاری تاکید کرد: در پایان تعطیلات نوروز هم اعلام کردیم که تمامی مسافرانی که از واحد‌های اقامتی دارای مجوز از این اداره‌کل استفاده کرده‌اند، با رضایت‌مندی مطلوب استان را ترک کرده‌اند و از اجرای دقیق دستورالعمل سفر‌های مسئولانه و هوشمند و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی رضایت کامل داشتند.

هفتم اردیبهشت بود که اسکان چند تبعه هندی مبتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر خبر ساز شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در آن روز اعلام کرد: ۲۰ نفر از اتباع کشور هندوستان از مرز استان‌های همجوار وارد استان بوشهر شده بودند که به دلیل حساسیت موجود بر روی سوش هندی ویروس کرونا، با پیگیری مرکز بهداشت شهرستان پس از نمونه گیری از این تعداد پاسخ تست ۵ نفر از این افراد مثبت و ۳ نفر نیز مشکوک گزارش شده است.

دکتر سعید کشمیری گفت: به محض شناسایی و نمونه گیری از این افرد، تمام این ۲۰ نفر قرنطینه شده و تحت نظارت هستند و اجازه خروج از مکان قرنطینه و ورود به شهر را نخواهند داشت.

او بیان کرد: پس از نمونه‌گیری از این افراد پاسخ آزمایش برای تعیین نوع سوش(گونه) کرونا به تهران ارسال شده است.

البته هنوز اعلام نشده است که این اتباع به کدام نوع ویروس کرونا مبتلا هستند.