موزه رکوردهای جهانی ایران در بوشهر
موزه رکوردهای جهانی ایران در بوشهر

ندای استان: فاز نخست موزه رکوردهای جهانی ایران در بوشهر با بیش از ۵۰ گواهی ایجاد شده شروع به کار کرد.

به گزارش ندای استان؛ مشاور ایرانیان برای ثبت رکوردهای جهانی در این آئین به خبرنگاران گفت: این موزه حاصل ۱۶ سال تلاش در مشاوره و ثبت رکوردهای مختلف است که در این ارتباط محیطی با معماری منحصر به فرد برای نگهداری گواهی این رکوردها طراحی و احداث شد.

روح الله دشمن زیاری افزود: با توجه به پراکندگی بالا در بین ثبت کنندگان رکوردهای جهانی سعی شد با طراحی محیط مناسب همه رکوردها یکجا جمع و آرشیوی از آن تهیه شود.

وی ادامه داد: در این موزه با طراحی صورت گرفته امکان نگهداری بیش از ۱۵۰ گواهی رکورد وجود دارد که در آینده نزدیک وسایل‏ی که با آنها ثبت رکورد صورت گرفته نیز در این محیط جمع‌آوری خواهد شد.

دشمن زیاری اظهار داشت: بازخورد این موزه در سطح ملی و بین‌المللی می‌تواند یک اتفاق مهم برای استان بوشهر باشد که شمار قابل توجهی از رکوردهای جهانی نیز در این استان به ثبت رسیده‌است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص کرونایی بازدید از این موزه از شنبه تا چهارشنبه هر هفته و با حضور بسیار محدود (پنج نفر در هر ۱۵ دقیقه) است.

وی اظهار داشت: چنانچه فردی از ایران توانایی خاصی دارد که می‌‎تواند آن را در سطح جهانی ثبت کند این امکان وجود دارد که با دریافت مشاوره نسبت به تحقق این مهم اقدام کند.

مشاور ثبت رکوردهای جهانی ایرانیان  افزود: این امکان و توانایی وجود دارد تا هر فردی با هر هنری قادر به  ثبت رکورد در شهرستان محل زندگی خود باشد و نیازی به شهرستان گریزی و حضور در پایتخت وجود ندارد.

وی ادامه داد: تاکنون ۴۶ رکورد جهانی به نام ایران در سایت ثبت رکوردهای جهانی گینس به ثبت رسیده که برخی از آنها به نام یک فرد و برخی از آنها نیز به نام ایران است و برای سال جاری نیز پیش بینی ثبت ۱۰ رکورد جدید انجام شده‌است.

دشمن زیاری افزود: یکی از رکوردهایی که به نام کشور ایران ثبت شده تیم ملی فوتبال با هدایت کارلوس کیروش است که به عنوان تنها تیم دنیا در ۱۲ بازی‏ مقدماتی جام جهانی موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شده‌است.

وی ادامه داد: مراسم تشییع امام خمینی (ره) با ۱۰ میلیون نفر جمعیت دیگر رویدادی است که به نام ایرانی‌ ها در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده‌است.

دشمن زیاری یادآور شد: تاکنون استان بوشهر با بیشترین میزان رکورد در رتبه نخست و تهران در رتبه دوم قرار دارد.

دشمن زیاری ادامه داد: مردم می‌توانند با رعایت پروتکل‌ها و به صورت مدیریت شده و محدود در بازهای زمانی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه و به صورت گروه‌های پنج نفره از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷ تا ۲۱ از این موزه بازدید کنند.

گفتنی است این موزه با هزینه شخصی دشمن زیاری در خیابان شهید عاشوری، خیابان پیام نور، کوچه میعاد ۴ فعال شده است.