هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در اختیار دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان قرار گرفت
هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در اختیار دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان قرار گرفت

ندای استان:استاتدار بوشهر با اشاره به نقش دهیاری‌‌ها و شهرداری‌ها در عمران و آبادانی شهرها و روستاها گفت: سال گذشته یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در اختیار دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان بوشهر قرار گرفت.

به گزارش ندای استان،عبدالکریم گراوند در جمع نمایندگان شوراهای اسلامی استان بوشهر، با بیان اینکه تأمین آب آشامیدنی یکی از اولویت‌های استان است اظهار داشت: در این راستا اقدامات مهمی تدوین و عملیاتی شده که با تکمیل آنها مشکل آب شهرها و روستاها برطرف می‌شود.

وی، با اشاره به ساخت پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای استان بوشهر به ظرفیت بیش از ۱۵۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز خاطر نشان کرد: اکنون به ظرفیت ۵۳ هزار متر مکعب از این پروژه‌ها وارد مدار تولید است و امسال هم بخش عمده‌ای از پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در شیرین‌سازی آب دریا فعال می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به افتتاح پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در روستاها و شهرها در فصل تابستان گفت: در فصل تابستان امسال به ظرفیت‌های مختلف در شهرها و روستاها از پروژه‌های آب‌شیرین‌کن وارد چرخه تولید می‌شود.

گراوند پروژه‌های سدسازی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در حوزه سدسازی در استان بوشهر اقدامات مهم و تاثیرگذاری انجام شده سد دالکی با ۹ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفته شد و اکنون بالای ۳۹ درصد ساخته شده و به‌زودی اعتبار مصوب ۴۰ میلیارد تومانی این پروژه تخصیص می‌یابد و پرداخت می‌شود.

وی، از افتتاح سد خائیز تنگستان در سه تا چهار هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: ساخت سد با ظرفیت ۱۶ میلیون مترمکعب در مدت سه سال سابقه نداشته و نشان از تلاش شبانه‌روزی در این حوزه برای تحقق مطالبات مردم است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در ساخت سد دشت پلنگ به صورت فینانس خارجی به ظرفیت ۱۵۰ میلیون متر مکعب سهم ۷٫۵ درصد آن پرداخت شده گفت: سد باغان هم با ظرفیت ۳۲ میلیون متر مکعب بالای ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با افتتاح آن به ۲ شهرستان و ۲۸ روستا آبرسانی می‌کند.

گراوند، با اشاره به اجرا طرح‌های سدسازی در دیگر نقاط استان تصریح کرد: بر اساس ظرفیت‌ها، ساخت سد در استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته و سد ارغوان کلمه دشتستان هم در راستای تأمین آب شرب با ظرفیت ۱٫۸ میلیون متر مکعب در مدت یکسال ساخته شد و ساخت سد اخند هم در حال تکمیل شدن است.

وی، با بیان اینکه با تکمیل این پروژه‌ها مشکل آب آشامیدنی و کشاورزی برطرف می‌شود افزود: بخشی از پروژه‌های آب‌شیرین‌کن و سدهای در دست ساخت امسال وارد چرخه فعالیت می‌شود و نقش مهمی در تأمین نیازهای آب مناطق دارد.

استاندار بوشهر در ادامه با قدردانی از فعالیت شوراهای اسلامی در شهرها و روستاها خاطر نشان کرد: آسیب‌ و مشکلات در شوراهای روستایی کمتر از شهرها بوده و صادقانه و مخلصانه فعالیت کردند.

گراوند با بیان اینکه کمترین اتفاق در حوزه شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی نسبت به دیگر بدنه کشور رخ داده است گفت: برخی این اتفاقات را بزرگنمایی کرده‌اند و نسبت به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی کم لطفی شد.

وی، نقش شوراهای اسلامی در عمران و آبادانی شهرها و روستاها را مهم و تاثیرگذار دانست و بیان کرد: در روستاهای استان بوشهر با مشارکت شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها بیش از ۸۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی فرسوده بازسازی و ترمیم شده است.

استاندار بوشهر، با قدردانی از شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی استان بوشهر گفت: استان بوشهر به سبب کارهای صورت گرفته در حوزه منابع اعتباری با خیلی از نقاط دیگر کشور قابل قیاس نیست .

گراوند با بیان اینکه در دولت قبل ۲۷ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده در اختیار دهیاری‌های استان بوشهر قرار گرفت منابع ارزش افزوده سال ۱۳۹۸ در استان بوشهر را بیش از یک‌هزار میلیارد تومان دانست و خاطر نشان کرد: این منابع در اختیار دهیاری‌ها، شهرداری‌های استان بوشهر برای توسعه عمران و آبادانی در شهرها و روستاها قرار گرفته است و این درحالی است که سال گذشته به یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با قدردانی از تلاش دهیاری‌ها در اجرا طرح‌های مختلف عمرانی، اشتغال‌زایی و خدماتی تصریح کرد: دهیاری‌ها در اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی خوش درخشیدند و طرح‌های مهمی اجرا و تکمیل کردند.