وصول۵۴۰۰میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی استان
وصول۵۴۰۰میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی استان

ندای استان:مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر با اشاره به مصوبه سهمیه درآمدهای مالیاتی استان بوشهر گفت: سال گذشته سهمیه وصول مالیات استان بوشهر ۵ هزار ۳۶۶ میلیارد تومان تعیین شد که ۱۰۱ درصد تحقق یافت به ۵ هزار ۴۴۱ میلیارد تومان رسید.

به گزارش ندای استان،غلامرضا احمدپری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بیان اینکه رویکرد درآمدهای دولت به بخش وصول مالیات است اظهار داشت: وصول مالیات یکی از مهمترین ابزارهای درآمدی است که در این حوزه برنامه‌های مهمی تدوین و عملیاتی شده است.

وی، با اشاره به کرونایی شدن فضای کشور و خسارت به بخش‌های اقتصادی به ویژه کسب و کارهای کوچک خاطر نشان کرد: دولت حمایت ویژه‌ای از آسیب دیدگان ناشی از کرونا دارد و در این حوزه اقدامات مهمی تدوین و عملیاتی شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر با بیان اینکه پرداخت مالیات در همه کشورها برای تحقق درآمدهای دولت وجود دارد گفت: از مهمترین عوامل رشد و توسعه جامعه وصول مالیات محسوب می‌شود که همکاری فعالان اقتصادی، تولیدی، صادراتی و خدماتی در این عرصه بسیار مهم و ضروری است.

احمدپری، نقش وصول درآمدهای مالیاتی در تحقق عدالت اقتصادی، رفاه عمومی، تامین منابع پایدار را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: درآمدهای دولت در استان بوشهر از محل وصول مالیات، گمرکات، بنادر، ثبت اسناد و املاک و سایر حوزه‌های اقتصادی محقق می‌شود.

وی با اشاره به وصول درآمدهای مالیاتی استان بوشهر در سال قبل تصریح کرد: سهمیه استان بوشهر در وصول مالیات در سال گذشته ۵ هزار و ۳۶۶ میلیارد تومان تعیین شد که با تلاش‌ها و پیگیری‌ها این میزان ۱۰۱ درصد تحقق یافت و به ۵ هزار و ۴۴۱ میلیارد تومان رسید.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر بخش عمده‌ای از وصول درآمدهای مالیاتی استان را شرکت‌ها و صنایع مستقر در پارس جنوبی دانست و افزود: مجتمع‌های پتروشیمی نقش مهم و تعیین کننده‌ای در وصول مالیات دارند که در این راستا اقدامات مهمی برای پرداخت‌ مالیات از این شرکت‌ها و صنایع شده است.

احمدپری از پرداخت یک‌هزار و ۳۲۴ میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان بوشهر در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: این میزان اعتبار به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان بوشهر برای اجرا طرح‌های عمران شهری و روستایی واریز شده است.