پرداخت هزار و ۳۲۴ میلیارد تومان اعتبار ارزش افزوده دراستان
پرداخت هزار و ۳۲۴ میلیارد تومان اعتبار ارزش افزوده دراستان

ندای استان:مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: یکهزار و ۳۲۵ میلیارد تومان اعتبار از محل عوارض ارزش افزوده و آلایندگی دریافتی در سال ۹۹ برای عمران شهرها و روستاهای این استان به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شد.

به گزارش ندای استان،غلامرضا احمد پری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اعلام کرد: سال گذشته ۹۲۵ میلیارد تومان از این محل به ۴۰ شهرداری و نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان نیز به ۶۷۷ روستای استان بوشهر اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: از این مجموع، ۶۴۰ روستای دارای دهیاری به طور مستقیم و به ۳۷ روستای فاقد دهیاری نیز از طریق فرمانداری‌ها، عوارض ارزش افزوده و آلایندگی را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر ادامه داد: عوارض وصول شده ارزش افزوده و آلایندگی که صرف توسعه زیرساخت‌های شهری و روستایی می‌شود، در سال ۹۹ نسبت به سال پیش از آن ۲۸ درصد رشد داشته است.

پاپری عنوان کرد: ۹۸ درصد از عوارض ارزش افزوده استان بوشهر از اشخاص حقوقی دریافت شده‌است و تنها ۲ درصد از مودیان حقیقی و مشاغل، مشمول پرداخت این عوارض شده‌اند.

وی یادآور شد: غالب مودیان حقوقی فعال در استان بوشهر مشمول پرداخت این عوارض هستند و شمار کمی از آنها بر اساس قانون معافیت دارند.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر بیان کرد: بر اساس هدف قانون‌گذار دهیاری‌ها و شهرداری‌ها باید این منابع را  برای تقویت امور عمرانی و تاسیسات زیربنایی هزینه کنند و زیر ساخت‌های شهری و روستایی را توسعه دهند.

پاپری گفت: بر اساس این اهداف، ترجیح بر این است که این اعتبار صرف هزینه‌های جاری نشود اما می‌توان با به کارگیری آن در ایجاد اشتغال پایدار روستایی و شهری، درآمدزایی کرد.

وی یادآور شد: مودیان مالیاتی استان بوشهر هر سه ماه یک بار اظهارنامه عوارض بر ارزش افزوده را تکمیل و این عوارض را پرداخت می‌کنند و اداره کل امور مالیاتی استان نیز با بررسی اظهارنامه‌ها در صورتی که با میزان واقعی ارزش افزوده آنها تفاوت داشته باشد، آن را وصول می‌کند.