وضعیت کرونایی پنج شهرستان استان نارنجی شد
وضعیت کرونایی پنج شهرستان استان نارنجی شد

ندای استان:رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: براساس آخرین رنگ بندی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت شیوع کرونا در پنج شهرستان این استان از قرمز (خیلی پرخطر) به نارنجی (پرخطر) تغییر کرد.

به گزارش ندای استان،دکتر سعید کشمیری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براین اساس با تغییر وضعیت شهرستان‌های بوشهر، دیلم، تنگستان، جم و عسلویه و شهرستان‌های دیر، کنگان که پیش از این در این وضعیت قرار داشتند، اکنون رنگ کرونایی هفت شهرستان از مجموع ۱۰ شهرستان این استان نارنجی است.

دبیرستاد مقابله با کرونا استان بوشهر بیان کرد: شهرستان‌هایی که روند بستری کرونا در آنها در روزهای اخیر افزایش نداشته از وضعیت قرمز خارج شده‌اند اما در صورتی که سطح مراقبت کاهش و روند بستری افزایش یابد احتمال قرمز شدن دوباره آنها وجود دارد.

کشمیری ادامه داد: همچنین براساس آخرین رنگ بندی انجام شده تنها سه شهرستان گناوه، دشتستان و دشتی استان بوشهر همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: در زمان حاضر ۴۸۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری که از این شمار ۵۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و از این تعداد نیز ۲۳ نفر به کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۴هزار و ۳۸۹ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این شمار ۳۳هزار و ۳۸۶ نفر بهبود یافته و یکهزار و سه نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کشمیری تاکید کرد: چهار رقمی شدن شمار جان باختگان ناشی از کرونا در استان بوشهر زنگ خطری برای این استان به شمار می‌رود و می‌طلبد مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از گذشته مراقب جان خود و عزیزانشان باشند.