فوتی های کرونا در بوشهر از۱۰۰۰ نفر گذشت/شهرستان‌های قرمز کم شدند
فوتی های کرونا در بوشهر از۱۰۰۰ نفر گذشت/شهرستان‌های قرمز کم شدند

ندای استان:دکتر کشمیری گفت:امروز آمار فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در ۱۴ ماه اخیر از مرز ۱۰۰۰ نفر گذشت و این می‌تواند زنگ خطری برای استان باشدکه بیماری همچنان در کمین است.

به گزارش ندای استان،دکتر سعید کشمیری، دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: امروز ۴۸۲ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

او ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۹ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده که تست مثبت ۶۷ نفر از آن‌ها مثبت قطعی است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۱ نفر از بستری بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد تست کرونا  ۵۳ نفر مثبت قطعی بوده‌اند.

دکتر کشمیری عنوان کرد: امروز ۸ نفر فوتی ناشی از ابتلا به کرونا، ۵ آقا با ۴۹، ۷۷، ۷۰، ۵۶، ۴۹ و سال سن با سابقه بیماری سرطان، دیابت و فشار خون و ۳ خانم با ۸۴، ۸۳ و ۷۰ سال سن با سابقه بیماری دیابت و فشار خون در استان بوشهر به ثبت رسید.

او با بیان اینکه هم‌اکنون ۵۵ مورد در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند افزود: از این تعداد در حال حاضر ۲۳ مورد از آن‌ها با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: از ابتدای شیوع پاندمی کرونا در استان بوشهر تا امروز، ۱۰۰۳ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر کشمیری بیان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۳۴ هزار و ۳۸۹ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

او افزود: امروز آمار فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در ۱۴ ماه اخیر از مرز ۱۰۰۰ نفر گذشت و این می‌تواند زنگ خطری برای استان باشدکه بیماری همچنان در کمین است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر  افزود: امروز شاهد ۴ رقمی شدن آمار فوتی در استان بودیم که در این شرایط از آحاد هم استانی‌های عزیز خواهشمندم همچنان که در ۱۴ ماه گذشته ما را همراهی کردند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مراقب جان خود و عزیزان بوده و یاری ده مدافعان سلامت باشند.

بر اساس آخرین گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سه شهرستان استان بوشهر قرمز و هفت شهرستان نارنجی کرونایی اعلام شدند.

بر این اساس، شهرستان‌های گناوه، دشتستان و دشتی، از ششم اردیبهشت در شرایط قرمز کرونایی هستند و بوشهر، دیلم، دیر، کنگان، عسلویه، تنگستان وجم، در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.