بوشهر به قله خیز کرونا رسید/ ۴ برابر شدن فوتی‌ها
بوشهر به قله خیز کرونا رسید/ ۴ برابر شدن فوتی‌ها

ندای استان:رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بوشهر به قله خیز کنونی کرونا رسیده است و از این به بعد باید شاهد کاهش بستری‌ها و موارد ابتلا باشیم.

به گزارش ندای استان،سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: بوشهر جزء اولین استان‌هایی است که در قله خیز جدید کرونا قرار گرفته و اکنون درمرحله کاهش موارد ابتلا و بستری هستیم.

او افزود: درحالی که شرایط خوبی از نظر شیوع کرونا دراسفند پارسال داشتیم، اما فروردین امسال با روند صعودی افزایش ابتلا، بستری و فوت رو به رو شدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: اکنون بیش از ۴۰۰ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری هستند در صورتی که دراسفند ۷۰ بیمار بستری داشتیم یا در حالی که فوتی‌های کرونایی در اسفند ۷ یا ۸ نفر بود در فروردین این تعداد به ۲۷ نفر رسید یعنی چهار برابر شد.

کشمیری عنوان کرد: مقایسه این آمار‌ها نشان می‌دهد که وقتی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی توجه نمی‌شود چه اتفاق‌های ناگواری رخ می‌دهد.

او ادامه داد: هر بیمار کرونایی بستری در مراقبت‌های ویژه هر دقیقه به ۲۵ لیتر اکسیژن نیاز دارد ما اکنون ۶۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه داریم اگر محاسبه کنید متوجه می‌شوید که چه رقم بزرگی باید فقط اکسیژن تولید شود و در اختیار این بیماران قرار گیرد.

دبیرستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر تاکید کرد: تنها راه ما برای مقابله با این بیماری پیشگیری است و همه باید بدانند که درشرایط کنونی برگزاری هرمراسمی خطرناک است. باید سبک زندگی خود را با توجه به شرایط موجود عوض کنیم.