شرایط تامین کیت تشخیصی کرونا در بوشهر بهتر شد
شرایط تامین کیت تشخیصی کرونا در بوشهر بهتر شد

ندای استان:معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: با توجه به افزایش آزمایش‌ها در هفته گذشته، با کمبود کیت رو به رو شده بودیم اما اکنون با تامین چند محموله شرایط بهتر شده است.

به گزارش ندای استان،دکتر محمد مهدی خواجه ئیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر بیان کرد:  تا هفته گذشته روزانه بیش از ۲هزار و ۲۰۰ آزمایش کرونا در استان گرفته می‌شد که پاسخ بخش قابل توجهی از این افراد مثبت بود همین موضوع باعث شد که با کمبود کیت  تشخیصی رو به رو شویم. البته دیگر نقاط کشور هم با این موضوع رو به رو بودند، زیرا تعداد آزمایش‌ها به شدت افزایش یافته است.

او ادامه داد: اما اکنون شرایط بهتر شده دیروز هشت هزار و امروز هم پنج هزار کیت تشخیص کرونا به استان بوشهر اختصاص یافت. قرار است ۵۰ هزار کیت دیگر هم در اختیار این استان قرار گیرد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر در همین حال گفت: تعداد آزمایش‌ها نسبت به هفته گذشته کمتر شده و به روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ مورد رسیده است.

خواجه ئیان با اشاره به شیوع فراوان ویروس کرونا، اعلام کرد هر کسی علامت غیرعادی در خود دید آن را کرونا بداند و خود را از دیگران جدا سازد تا به افراد دیگر منتقل نشود، زیرا ویروس جهش یافته قدرت انتقال زیادی دارد.

او معتقد است حتی کسانی که آزمایش داده و پاسخ آزمایش آن‌ها منفی بوده اگر علامتی را در خود احساس می‌کنند از دیگران دوری بجویند و مراقبت‌های بیشتری لحاظ کنند زیرا برخی آزمایش‌ها منفی کاذب هستند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر تاکید کرد: تنها راه درامان ماندن از کرونا این است که افراد در خانه بمانند و اصول بهداشتی که بارها گفته شده را رعایت کنند به ویژه در مراسم و تجمع‌ها شرکت نکنند و ماسک بزنند.

خواجه ئیان ادامه داد: تا زمانی که ۷۰ درصد جمعیت واکسن نزنند ایمنی به وجود نمی‌آید، حتی اگر واکسن بزنند باز هم باید موارد بهداشتی را رعایت کنند.

او گفت: نکته دیگر این که افرادی که کرونا مبتلا شده و خوب شده‌اند این طور فکر نکنند که مصونیت دارند و نکات بهداشتی را رعایت نکنند این افراد هم در معرض خطر هستند.