آغاز نام نویسی از داوطلبان شورا‌های اسلامی روستا‌ها و عشایر
آغاز نام نویسی از داوطلبان شورا‌های اسلامی روستا‌ها و عشایر

ندای استان:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بوشهر گفت: ثبت نام از داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی روستا‌ها و عشایر از امروز (۱۶ فروردین) آغاز شد و تا ۲۲ فروردین ادامه دارد.

به گزارش ندای استان، هادی اخلاقی بیان کرد: برای ثبت نام در انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی روستا‌ها و عشایر، همراه داشتن اصل شناسنامه و کپی آن، اصل و کپی کارت ملی، گواهی سوء پیشینه از سه ماه قبل تا کنون، عکس داوطلب و تصویر اصل مدارک برای ثبت نام حضوری و کپی آن برای ثبت نام غیرحضوری الزامی است.
وی با بیان اینکه افراد بالای ۲۵ سال که سواد خواندن و نوشتن دارند و از سلامت جسمی برخوردارند می‌توانند در این انتخابات نام نویسی کنند عنوان کرد: ثبت نام حضوری از ۸ صبح تا ۱۸ در بخشداری‌ها انجام می‌شود و در کنار آن از طریق اینترنتی و فضای وب و اپلیکیشن تلفن همراه هم می‌توان غیرحضوری نام نویسی کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بوشهر ادامه داد: ارسال پیامک به تلفن همراه داوطلب در پایان کار نشان دهنده نهایی شدن ثبت نام است.
وی بیان کرد: افرادی که سابقه عضویت در شورا را داشته‌اند نیاز به ارائه مدرک تحصیلی ندارند و داوطلبان ایثارگر نیز سطح تحصیلی بالاتر برای آن‌ها لحاظ می‌شود.
اخلاقی گفت: پس از پایان انتخابات برای روستا‌های کمتر از ۱۵۰۰ نفر جمعیت سه نفر و روستا‌های بالای ۱۵۰۰ نفر جمعیت ۵ نفر عضو شورا انتخاب می‌شوند و افراد برگزیده باید در بخش محل خدمت خود سکونت داشته باشند.
وی عنوان کرد: در شهرستان بوشهر با دو بخش چغادک و مرکزی در مجموع ۱۹ روستا خواهیم داشت که ۱۱ روستا در بخش چغادک و ۸ روستا در بخش مرکزی شهرستان قرار دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بوشهر گفت: در مجموع ۷۱ نفر برگزیده نهایی مردم به عنوان عضو اصلی و علی البدل ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌ها و عشایر در این شهرستان خواهند بود.