رشد ۳ برابری تعداد بیماران بستری کرونا در جم
رشد ۳ برابری تعداد بیماران بستری کرونا در جم

ندای استان:رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم خبر داد: بیماران بستری در بخش ایزوله تنفسی بیمارستان توحید جم رشد ۳ برابری داشته است.

به گزارش ندای استان؛ احمد قاسمی در نشست اضطراری ستاد کرونای شهرستان جم از افزایش ۳ برابری آمار بیماران بستری کرونا در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در چند روز اخیر آمار موارد بستری در بخش ایزوله تنفسی بیمارستان توحید جم به ۱۳ نفر رسید که نسبت به اسفندماه سال قبل رشد ۳ برابری داشته است.
قاسمی افزود: هم‌اکنون از ۱۰ بیمار بستری در بخش کرونای بیمارستان توحید، ۳ نفر باحال عمومی بد می‌باشند که با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.
وی با اشاره به رنگ زرد شهرستان جم در آخرین اعلام وزارت بهداشت در سامانه ماسک، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت فعلی، احتمال تغییر رنگ به نارنجی و حتی قرمز به‌دوراز انتظار نیست که با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا، برخی صنوف به حالت تعطیل در خواهند آمد.
دبیر ستاد کرونا در جم دورهمی‌ها و مراسمات ختم و عروسی را عامل اصلی شیوع ویروس کرونا در این شهرستان دانست و افزود: متاسفانه علی‌رغم تمام تذکرات و هشدارهایی که در فضای مجازی و سطح شهرها و روستاها صورت گرفت عده‌ای سهل‌انگاری کرده و با برگزاری دورهمی و مراسم جان خود و عزیزانشان را به خطر انداختند و اکنون نیز ثمره این بی‌توجهی‌ها نمایان شده است.
قاسمی گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، دوری از دورهمی‌ها و زدن ماسک از مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه این بیماری است و تا زمان پایان طرح ملی واکسیناسیون علیه کرونا چاره‌ای جز عمل به دستورات بهداشتی نیست.
وی یادآور شد: کادر درمان نیز به‌مانند مردم از محدودیت‌های کرونایی خسته شده و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی عواقب جبران‌ناپذیری را برای همه ما در پی خواهد داشت.