۷۱ میلیون تومان صنایع دستی بوشهر فروخته شد
۷۱ میلیون تومان صنایع دستی بوشهر فروخته شد

ندای استان:معاون صنایع‌دستی استان بوشهر از فروش ۷۱۰ میلیون ریالی محصولات تولیدی استان از طریق گالری صنایع‌دستی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ندای استان،لیلا رحیمی معاون صنایع دستی کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر بیان کرد: پارسال به منظور ایجاد اشتغال برای صنعتگران استان، از طریق راه‌اندازی کارگاه و صدور پروانه تولید، برای ۲۳۶ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال شده است.

او افزود: در همین راستا با برگزاری دوره آموزشی شاغلین برای ۱۰۰ نفر و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای ۱۸۲ نفر، زمینه اشتغال بانوان سرپرست خانوار در روستا‌ها به طور ویژه فراهم شده است.

معاون صنایع دستی کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر عنوان کرد: در سال ۹۹ با تلاش مجموعه معاونت صنایع‌دستی استان، ۱۱۳ پروانه تولید انفرادی، ۲ فقره پروانه تولید کارگاهی، ۲ مجوز تاسیس کارگاه صنایع‌دستی و ۷۹ کارت شناسایی صادر شد.

رحیمی با اشاره به فروش ۷۱۰ میلیون ریالی محصولات تولیدی استان از طریق گالری صنایع‌دستی در سال گذشته بیان کرد: صادرات ما از مبادی گمرکات بوشهر ۳۹۳هزار ۲۵ دلار بود که در کنار این موضوع با صادرات چمدانی نیز، ۲۲۷ هزار ۹۱۳ دلار ارز آوری داشتیم.

او در پایان سال ۹۹ را با توجه به شرایط کرونا تاثیرگذار در حوزه صنایع‌دستی دانست و تاکید کرد: ما در همین شرایط هم با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی، ۱۶ نمایشگاه در سطح استان برگزار کردیم که قدمی کوچک باشد در راستای حمایت از تولید و امیدواریم با عبور از این شرایط و قدم برداشتن در زمینه تحقق شعار سال، بار دیگر صنعتگران کشور پرشورتر از همیشه و با تولیدات خلاقانه و کاربردی در کنار هم قرار بگیرند و رشد تولید در این حوزه را شاهد باشیم.