۳شهرستان استان در وضعیت نارنجی کرونایی
۳شهرستان استان در وضعیت نارنجی کرونایی

ندای استان:رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: اکنون از ۱۰ شهرستان استان بوشهر ۳ شهرستان در شرایط نارنجی و مابقی زرد کرونایی است.

به گزارش ندای استان،سعید کشمیری با اشاره به تغییر رنگ‌بندی‌های کرونایی استان بوشهر اظهار داشت: با تغییر شرایط کرونایی در شهرستان‌ها رنگ بندی‌ها از ۷ فروردین تغییر کرد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه شهرستان‌های با وضعیت نارنجی کرونایی در استان بوشهر به ۳ شهرستان کاهش یافت گفت: کنگان که قبلاً شرایط نارنجی و پرخطر بود از ۷ فروردین به حالت زرد و کم‌خطر تغییر کرد که این مهم دلیلی بر عادی‌انگاری و رفتن به مسافرت نیست.

وی تغییر‌ وضعیت نارنجی به زرد در کنگان را به سبب کاهش بیماران بستری دانست و افزود: اکنون شهرستان‌های بوشهر، دیلم و گناوه دارای وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند و ۷ شهرستان دیگر دارای وضعیت زرد و کم خطر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه سفر به شهرهای نارنجی با پلاک غیربومی ممنوع است تاکید کرد: سفر به شهرستان‌ها با وضعیت نارنجی مشمول جریمه است و ورود هر خودرو با پلاک غیربومی به شهرستان‌های نارنجی روزانه ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

کشمیری با ابراز نگرانی از افزایش سفرهای نوروزی و انتشار بیماری کرونا اظهار داشت: روند بستری بیماران کرونایی در استان بوشهر در برخی مواقع افزایش می‌یابد ولی رو به کاهش نیست.

وی، با اشاره به افزایش موارد سرپایی ابتلا به کرونا در شهرستان‌های استان بیان کرد: تعداد موارد سرپایی ابتلا به کرونا در برخی شهرهای استان بوشهر افزایش محسوسی داشته است و شیب مثبتی دارد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از تمامی مردم خواست نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توجه ویژه داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به روند افزایشی بیماران مبتلا به کرونا در برخی از شهرها، خاطرنشان کرد: انجام سفر و حضور در اماکن شلوغ، رستوران‌ها و دورهمی‌ها، از عوامل تاثیرگذار در روند افزایشی آمار کرونا محسوب می‌شود.

کشمیری با اشاره به اینکه کرونای انگلیسی قدرت سرایت و انتشار بیشتری دارد، تصریح کرد: در تمام استان‌ها ویروس جهش یافته وجود دارد و در استان بوشهر تاکنون ۵۰ نفر بیماران کرونایی جهش یافته انگلیسی شناسایی شده است که این امر لزوم توجه بیشتر مردم را نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌طلبد.