زباله دور و بر موزه رئیسعلی دلواری را گرفته است
زباله دور و بر موزه رئیسعلی دلواری را گرفته است

ندای استان:رئیس اداره میراث‌فرهنگی تنگستان گفت: شهرداری دلوار به جمع آوری پسماندهای اطراف موزه رئیسعلی دلواری توجهی ندارد و این موضوع باعث ناراحتی مردم و بازدیدکنندگان شده است.

به گزارش ندای استان،امرالله جعفری رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تنگستان بیان کرد: موزه رئیسعلی دلواری در همه روزهای سال فعال است و می‌طلبد با توجه به ساماندهی و ایجاد فضای سبز محیطی اطراف این موزه که فضای عمومی و شهری محسوب می‌شود و همچنین گردشگران از آن استفاده می‌کنند، به طور ویژه برای پاکسازی در اولویت عملیات اجرایی شهرداری این شهر قرار گیرد.

او ادامه داد: ما بر اساس وظایف خود داخل موزه را بهسازی کرده‌ایم و ادامه بهسازی فضای موزه نیز در برنامه سال ۱۴۰۰ قرار دارد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تنگستان با اشاره به شاخص بودن شهید رئیسعلی دلواری در کشور تاکید کرد: این شهید بزرگ بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب، قهرمان مبارزه با استعمار انگلیس است، و جا دارد هر کدام از دستگاه‌های اجرایی و مرتبط مستقر در شهر دلوار، بر حسب وظیفه برای بهبود موزه تلاش کنند.

جعفری با اشاره به اینکه نگهداری فضای پیرامونی موزه جزو وظایف شهرداری است، افزود: به‌دنبال کار در فضای همکاری هستیم زیرا اعتقاد داریم شهید رئیسعلی دلواری و موزه دلوار متعلق به مجموعه میراث‌فرهنگی نیست و به فرد فرد مردم استان، به ویژه شهروندان دلوار تعلق دارد و همه ما باید در جایگاه خود نسبت به این موضوع احساس مسئولیت کنیم.

او گفت: در روز‌های اخیر فضای سبز اطراف این موزه مناسب استفاده بازدید کنندگان نبود که امیدواریم شهرداری برای حل این مشکل اقدام کند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تنگستان عنوان کرد: جای تعجب است که شهرداری پسماندهای حوالی این موزه را جمع آوری می‌کند، ولی فضای اطراف موزه را رها کرده که این موضوع باعث آزرده خاطر شدن مردم شده است.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان