حمله یمن با ۱۸ پهپاد و ۸ موشک بالستیک به عربستان
حمله یمن با ۱۸ پهپاد و ۸ موشک بالستیک به عربستان

ندای استان:ارتش یمن ازحمله موفقیت آمیز موشکی به مقر‌های شرکت آرامکو در راس تنوره، رابغ، ینبع، جیزان و پایگاه‌های نظامی در الدمام، نجران و عسیر در خاک عربستان خبر داد.

به گزارش ندای استان،یحیی سریع سخنگوی ارتش و کمیته های مردمی یمن اعلام کرد:  سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از اجرای عملیات نظامی در عمق خاک عربستان سعودی خبر داد.
سرتیپ یحیی سریع افزود: تاسیسات و مقرهای دشمن سعودی را هدف قرار دادیم. با پهپاد و موشک های بالستیک به ینبع و راس تنوره و پایگاه نظامی در الدمام حمله کردیم.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن: عملیات روز مقاومت و پایداری در عمق خاک عربستان با موفقیت انجام شد
یحیی سریع در ادامه گفت : در این عملیات تاسیسات شرکت آرامکو در رأس تنوره، رابغ، ینبع و جیزان و پایگاه نظامی ملک عبدالعزیز در الدمام هدف قرار گرفت.
حمله به تاسیسات شرکت آرامکو با ۱۲ پهپاد و ۸ موشک بالستیک
شبکه تلویزیونی المسیره در خبری فوری گزارش داد: یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: عملیات روز مقاومت و پایداری در عمق خاک عربستان با موفقیت انجام شد.
وی افزود: در این عملیات تاسیسات شرکت آرامکو در رأس تنوره، رابغ، ینبع و جیزان و پایگاه نظامی ملک عبدالعزیز در الدمام هدف قرار گرفت.
تاسیسات شرکت آرامکو با ۱۲ پهپاد صماد ۳ و ۸ فروند موشک بالستیک ذوالفقار و بدر سعیر هدف قرار گرفتند. با ۶ پهپاد قاصف ۲k هم مراکز نظامی در نجران در عسیر هدف قرار گرفتند.
 بیانیه نیرو‌های مسلح یمن درباره عملیات جدید علیه عربستان
سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، با اعلام اجرای حملات گسترده هوایی به عمق خاک عربستان سعودی، به رژیم سعودی درباره ادامه تجاوزگری علیه یمن هشدار داد.
سرتیپ یحیی سریع با قرائت بیانیه نیرو‌های مسلح یمن گفت: خداوند می‌فرماید: ”أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلی نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ“ (به کسانی که جنگ بر آنان تحمیل گردیده، اجازه جهاد داده شده است؛ چرا که مورد ستم قرار گرفته‌اند؛ و خدا بر یاری آن‌ها تواناست).‌ای ملت بزرگ یمن، در یک عملیات جدید و گسترده نظامی، نیرو‌های مسلح ما هفتمین سال پایداری را آغاز کردند. به یاری الهی، نیرو‌های مسلح، مقر‌ها و تاسیسات نظامی و حیاتی متعلق به دشمن سعودی را در عملیات مشترک نظامی هدف قرار داد. این عملیات در ”روز پایداری ملی“ با ۱۸ فروند پهپاد و ۸ فروند موشک بالستیک اجرا شد.
سرتیپ یحیی سریع افزود: مقر‌های شرکت آرامکو در راس تنوره، رابغ، ینبع و جیزان و پایگاه ملک عبدالعزیز در الدمام با ۱۲ فروند پهپاد صماد ۳ و هشت موشک بالستیک ذوالفقار و بدر هدف قرار گرفت. همچنین دیگر مواضع نظامی در نجران و عسیر با شش فروند پهپاد قاصف ۲ کی هدف قرار گرفت. با یاری الهی، با موفقیت اهداف این عملیات محقق شد. نیرو‌های مسلح یمن به متجاوزان پیمان شکن، جنایتکار و مجرم درباره عواقب ادامه تجاوزگری و محاصره ملت یمن هشدار می‌دهد و بر آمادگی خود برای اجرای عملیات گسترده‌تر و شدیدتر نظامی در آینده تاکید می‌کند. ما همچنان در صحنه حضور داریم و ان شاء الله در هفتمین سال، پیشروی خواهیم کرد. زنده باد یمن آزاد، عزتمدار و مستقل! پیروزی برای یمن و همه آزادمردان امت خواهد بود.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما