با شرایط نارنجی بوشهر برخی ها بار سفر بسته اند
با شرایط نارنجی بوشهر برخی ها بار سفر بسته اند

ندای استان:سیدحمیدرضا علم گفت: از آغاز طرح نوروزی یعنی از ۲۵ اسفند تا ۳ فروردین، بیش از ۳۸۱ هزار رفت‌وآمد در تمامی جاده‌های استان بوشهر ثبت شده است.

به گزارش ندای استان،مدیرکل راهدای و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: امسال به‌دلیل شرایط کرونایی میزان سفر‌ها بسیار کمتر شده، اما هم‌چنان برخی از هم‌میهنان بار سفر بسته‌اند و به مسافرت می‌روند.
علم با اشاره به این‌که طرح نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین اجرا می‌شود، گفت: از ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ تا ۳ فروردین ۳۸۱ هزار و ۴۵۴ رفت‌وآمد در تمامی مسیر‌های استان بوشهر انجام و ثبت شده است.
مدیرکل راهدای و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر افزود: از این آمار، ۱۸۷ هزار و ۵۸۲ خودرو از محور‌های استان خارج و ۱۹۳ هزار و ۸۷۲ خودرو وارد مسیر‌های استان بوشهر شده‌اند.
او اضافه کرد که این آمار تاکنون در مقایسه با نوروز ۱۳۹۸ نزدیک به ۱۲ درصد کاهش دارد و نشان می‌دهد که سفر‌ها کمتر شده است.
سیدحمیدرضا علم دراین‌باره گفت: آمار‌های سفر‌های نوروزی امسال را نمی‌توان با نوروز پارسال مقایسه کرد، زیرا پارسال کاملاً ممنوعیت سفر اعلام شده بود و به این دلیل برخی از مقایسه‌ها را با سال ۱۳۹۸ انجام می‌دهیم.
مدیرکل راهدای و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر فراوانی درباره رفت‌وآمد پلاک خودرو‌های استان‌ها به استان بوشهر هم گفت: بیشترین رفت‌وآمد‌ها با ۶۶ درصد برای پلاک خودرو‌های هم‌استانی‌ها بوده که در مسیر‌های استان آمدورفت داشته‌اند.
علم ادامه داد: در میان دیگر استان‌ها نیز پلاک خودرو‌های استان فارس با ۱۷ درصد بیشترین ورود به استان را دارند و پس از آن استان اصفهان با ۳ درصد، استان تهران با ۳ درصد و استان خوزستان با ۱ درصد قرار دارند.
مدیرکل راهدای و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر البته گفت که برخی از این پلاک‌ها برای شهروندان هم‌استانی است و یا کسانی که بنا به دلایل شغلی در استان بوشهر ساکن هستند.
او محور کنارتخته به دالکی را پررفت‌وآمدترین محور استان در روز‌های نوروز دانست.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما