موزه خلیج فارس بوشهر در نوروز پذیرای علاقه‌مندان است
موزه خلیج فارس بوشهر در نوروز پذیرای علاقه‌مندان است

ندای استان:موزه منطقه‌ای خلیج فارس بوشهر به‌عنوان بزرگ‌ترین موزه جنوب کشور در نوروز ۱۴۰۰ پذیرای علاقه‌مندان است.

به گزارش ندای استان،معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: موزه خلیج فارس یکی از موزه‌های فاخر در جنوب کشور است که به‌عنوان بزرگ‌ترین موزه جنوب بهمن پارسال بهره برداری شد تاکنون پذیرای علاقه‌مندان زیادی از نقاط مختلف کشور بوده است.

او  با اشاره به میزبانی این موزه از علاقه مندان در نوروز، افزود: با ارزیابی دیدگاه‌های بازدیدکنندگان به دنبال کیفیت بخشی بیشتر به این موزه هستیم.

معاون توسعه و مدیریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر هم با اشاره به ظرفیت بالای تاریخی و فرهنگی موزه منطقه‌ای خلیج فارس بیان کرد:  یکی از اصلی‌ترین وظایف ما حفظ و انتقال میراث گذشتگان به آینده است که بهره‌برداری و حفظ این موزه یکی از این موارد است.

اسماعیل سجادی‌منش با اشاره به وجود ۶ موزه فعال در استان بوشهر گفت: تحقق اهداف مجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همکاری و همیاری همه حوزه‌های تخصصی را می‌طلبد و با تلاشی که از همکاران سراغ داریم بی شک این حوزه تقویت خواهد شد.

موزه خلیج فارس به عنوان هویت تاریخی استان بوشهر در محیطی به وسعت ۱۳ هکتار و با زیربنای سه هزار و ۲۰۰ مترمربع ایجاد و برای آن ۴۱ میلیارد تومان هزینه شده است.

این موزه به عنوان یکی از موزه‌های نوین کشور، شامل ۱۵ گالری نمایشگاهی است و بیش از دو هزار اثر در آن ساماندهی شده است.

این آثار از دوران پارینه سنگی، عیلامی، هخامنشی، اشکانی، ساسانی، دوران اسلام و معاصر به یادگار مانده است و تحولات طبیعی، محیطی و تاریخی منطقه خلیج فارس را در بر می‌گیرد.