کشف۱۳۴میلیارد تومان کالای قاچاق در استان
کشف۱۳۴میلیارد تومان کالای قاچاق در استان

ندای استان:جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: در راستای مقابله با کالای قاچاق، نیروی انتظامی این استان در یک‌سال گذشته ۱۳۴ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف کرد که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن افزایش دارد.

به گزارش ندای استان،سرهنگ حیدر سوسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  بوشهر  با اشاره به برقراری امنیت پایدار در استان اظهار داشت: در ابعاد گوناگون و با تلاش شبانه‌روزی نیروی انتظامی و مشارکت مردم، استان بوشهر جزء امن‌ترین استان‌ها معرفی شده است.

وی، برخورد با هنجارشکنی را یکی از اولویت‌های این نیرو دانست و تاکید کرد: برخورد قاطع با مخلان نظم، امنیت و ناهنجاری‌ها در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

جانشین رئیس پلیس استان بوشهر، قاچاق کالا را یکی از موارد مهم در خسارت به زیر‌ساخت‌های اقتصادی دانست و تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا از مأموریت‌های مهم نیروی انتظامی و در این زمینه مقابله با مخلان اقتصادی تشدید یافته است.

سوسنی، ضربه زدن به اقتصادی، اشتغال و تولید را از آثار قاچاق کالا دانست و بیان کرد: چاق کالا به سلامتی انسان هم خدشه وارد می‌کند که در این زمینه تمام گلوگاه‌های استان بوشهر تحت رصد و پایش شبانه‌روزی پلیس قرار دارد.

وی از افزایش کشفیات قاچاق کالا در یکسال گذشته در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: در یکسال ۱۳۹۹ بیش از ۱۳۴ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان توسط نیروی انتظامی کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن افزایش دارد.

جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه ۴۴۰ محموله قاچاق کشف شد افزود: ۱۱۶ محموله بالای ۵۰۰ میلیون تومانی و ۳۲۵ محموله زیر ۱۰۰ میلیون تومان قاچاق در عملیات‌های پلیسی استان بوشهر کشف شد.

سوسنی دستگیری ۴۶۷ متهم را از دیگر فعالیت در حوزه مقابله با قاچاق کالا دانست و گفت: در یکسال گذشته ۷۶۰۰ دستگاه خودرو شوتی با ۸۷۰ محموله قاچاق توقیف شده است.